חודשיים לפני יום הולדתו ה-25 הודיע היום (שלישי) אור לאומי על פרישה מכדורסל. הגארד, שהיה אמור לשחק העונה בהפועל באר שבע, פירסם הודעה בעמוד האינסטגרם שלו: "תודה על מסע בלתי נשכח!! מלא באתגרים, הישגים, ואנשים מיוחדים שליוו אותי והאמינו בי לאורך הדרך. תודה על הזכות להיות ספורטאי מקצועי ולרכוש כל יום מחדש כלים ייחודיים לחיים .הגיע הזמן לנצח איתם במגרשים אחרים".
לאומי גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א, שיחק בתיכון בלאס וגאס והחל את דרכו בבוגרים של הצהובים, כאשר במקביל שיחק גם בעירוני ר"ג מהליגה הלאומית במסגרת חוק הכרטיס הכפול.
2 צפייה בגלריה
אור לאומי
אור לאומי
אור לאומי במדי בני הרצליה
(צילום: יאיר שגיא)
עונה לאחר מכן הוא עבר לאליצור אשקלון, משם חזר שוב לעירוני ר"ג ובקיץ 2016 הצטרף לבני הרצליה, בה שיחק ארבע שנים ברציפות.
לאומי פרץ בעונת 2016/17 והיה אחד המועמדים לתואר תגלית העונה עם 6.1 נקודות ו-42 אחוז לשלוש במדי הרצליה, אבל חלה במחלת הנשיקה בשלהי העונה, החמיץ את הפלייאוף ואת כל העונה שלאחר מכן.
לפני שלוש שנים הוא חזר לשחק, ירד עם הרצליה ללאומית אבל עזר לה לחזור בחזרה עם 14.4 נקודות, 3.6 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים ושתי שלשות בממוצע ב-36 אחוזים.
2 צפייה בגלריה
אור לאומי
אור לאומי
אור לאומי
(צילום: ראובן שוורץ)
בעונה החולפת שיחק לאומי בעירוני נהריה, עמה רשם ירידה נוספת, אך העמיד מספרי שיא בקריירה בליגה של 7.5 נקודות, 2.3 ריבאונדים, 51 אחוזים לשתיים ו-83 אחוזים מהקו ב-25 דקות בממוצע. לאומי עבר בנבחרות הצעירות של ישראל ואף שימש כקפטן נבחרת העתודה, בשורותיה רשם 12.0 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים בממוצע באליפות אירופה 2016.