נובאק ג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) בטורניר גמר הסבב בפעם השישית בקריירה שלו והראשונה מאז 2015. הסרבי, שדורג שביעי בטורניר, ניצח 5:7, 3:6 את קספר רוד (3) והפך לטניסאי המבוגר ביותר שזוכה בטורניר הזה ששוחק בפעם ה-53 אי פעם.
ג'וקוביץ' זכה בתואר האחרון של שנת 2022 בגיל 35 ועוד 182 ימים, יותר מחמש שנים מעל רוג'ר פדרר, שהיה הטניסאי המבוגר ביותר שזכה בטורניר עד כה כשעשה את זה בגיל 30 ו-4 ימים ב-2011. למעשה, עד היום פדרר היה הטניסאי היחיד שזכה בטורניר אחרי שחגג 30 וגם זה היה ארבעה ימים לאחר מכן בלבד. בנוסף, ג'וקוביץ' השתווה אל פדרר כשיאן הזכיות בטורניר עם 6 כאלה ושבר שוויון עם איבן לנדל ופיט סמפראס, שזכו בתואר 5 פעמים כל אחד.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
השתווה אל פדרר כשיאן הזכיות בטורניר. ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
מי יכול לעצור אותו? ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
בזכות התואר והעובדה שניצח בשלושת המשחקים בשלב הבתים, ג'וקוביץ' לקח איתו הביתה 4,740,300 דולר, הסכום הגדול ביותר שאי פעם חולק לטניסאי/ת על זכייה בטורניר. ג'וקוביץ' זכה בטורניר בשלוש ערים שונות - לונדון, שנגחאי ועכשיו בטורינו.
רוד, מנגד, נעל שנה מוצלחת מאוד, אבל גם כזו בה היה כל הזמן קרוב. הוא הפסיד ב-2022 בגמר טורניר המאסטרס במיאמי, בגמר רולאן גארוס ובגמר אליפות ארה"ב הפתוחה. הוא הפך כבר בשנה שעברה לנורבגי הראשון אי פעם שמשחק בטורניר גמר הסבב והשנה הפך לפינליסט הסקנדינבי הראשון מאז סטפן אדברג בפרנקפורט 1990.
3 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
כמה קרוב, ככה רחוק. רוד
(צילום: AP)
ג'וקוביץ', שניצח את רוד בפעם הרביעית בארבעה מפגשים, נראה כמי שסובל מאיזו בעיה רפואית בתחילת המשחק. למרות זאת, הסרבי הצליח לשמור על ההגשות שלו במערכה הראשונה ובסוף השיג את השבירה בדיוק בזמן וזכה במערכה הראשונה עם 5:7 אחרי 53 דקות. במערכה השנייה ג'וקוביץ' כבר נראה חד יותר והשיג שבירה כבר במשחקון הרביעי כדי לעלות ל-1:3 ולאחר מכן גם ל-1:4. הנורבגי עוד הצליח לשמור על ההגשות שלו פעמיים, אבל זה לא הספיק, ובסופו של דבר זה 5:7, 3:6 לג'וקוביץ', שזוכה בטורניר בפעם השישית.