עונת 2023/24 לא הייתה עונה רגילה בשום צורה, ועל כן האלופה שלה לא הייתה רגילה בשום צורה. מכבי ת"א עברה משברים לא רגילים בדרך לאליפות ראשונה אחרי שלוש שנים. זה הלך לה קשה, פיקפקו בה עד הרגע האחרון, והיא הגיעה לקו הסיום כשהיא יכולה להיות גאה בעצמה, את האליפות היא לקחה בסטייל.
היו למכבי ת"א קבוצות מרשימות יותר שזכו באליפות (נניח, הקבוצה הדורסנית של ולדימיר איביץ'), אבל הן לא עברו את מה שהקבוצה הזאת עברה. איבוד 10 נקודות הפרש בפסגה, שני הפסדים רצופים מול מכבי חיפה, והדחה משפילה באירופה ע"י אולימפיאקוס, כל אלה נתנו את ההרגשה שהעסק בדרך לפירוק בכל רגע. גם בעונה שעברה הכל הלך די בסדר עד שאיביץ' החליט לעזוב לרוסיה, אז לא הייתה סיבה לחשוב לחשוב שזה לא יקרה גם עכשיו, אבל הפעם זה נגמר באליפות. הרבה בזכות האיש שעל הקווים, רובי קין.
2 צפייה בגלריה
קין עם צלחת האליפות
קין עם צלחת האליפות
הביא אליפות. קין
(צילום: עוז מועלם)
קין, בעונתו הראשונה כמאמן, לא הוכיח העונה שהוא טקטיקן גדול. אבל יש בו עוצמות וכריזמה שלא מלמדים בשום מקום, ואת זה אי אפשר לקחת לו. הוא הצליח להביא את הכוח שהיה לו כשחקן אגדי לעמדת האימון. ולא כולם יכולים לעשות זאת בכזאת קלות, תשאלו את אייטור קראנקה שאימן במכבי ת"א בעונה שעברה ופשוט התרסק. קין הוכיח את מנהיגותו שוב ושוב, וזכה באליפות.
זה לא פשוט לאמן בישראל, כשאתה סמל במדינה שלא ממש מחבבת אותנו כמו אירלנד, וקין ידע להתעלם מהביקורת שהופנתה כלפיו במולדתו. הוא גם ידע להתנהל מול הביקורת שהופנתה כלפיו גם בישראל. זה גם לא פשוט להרים קבוצה מתבוסה משפילה לאולימפיאקוס, זה לא פשוט להפסיד פעמיים ליריבה הכי גדולה שלך ולהישאר בתמונה, ובכל זאת קין עבר את המשברים הללו עם מכבי ת"א. הציפייה שמכבי תמיד תשחק כדורגל יפה לא ריאלית, בטח אחרי שלוש שנים בלי תואר. כדי לשחק התקפי ולדרוס צריך את התואר ביד, ועכשיו למכבי ת"א יש אותו. בעונה הבאה זה יהיה לקין (או למאמן אחר שיגיע), הרבה יותר קל.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
האליפות צהובה - בזכותו. קין
(צילום: עוז מועלם )
בכל פעם שהיה נדמה שמכבי ת"א עומדת להתפרק, קין חיבר את הכל חזרה. היא ידעה להתאושש מהר מהפסדים ולהמשיך לרוץ עד הסוף. במשחק הכי חשוב העונה בליגה, בשבוע שעבר מול מכבי חיפה, זה סוף-סוף התחבר לו גם מבחינה טקטית. מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה עם תוכנית משחק כמעט מושלמת. לא סתם הוא רץ לקהל בטירוף בסיום, גם הוא ידע שמעבר לזכייה באליפות - זה היה ניצחון משמעותי שעשוי להגדיר את עתידו כמאמן.
קין התנהל כמנהיג שקט, והשקט שלו הגיע גם לדשא. מי שחושב שאפשר היה לעשות את זה יותר טוב ממנו, כנראה לא ראה את מכבי ת"א בשנתיים האחרונות. היא הייתה קבוצה היסטרית, שנלחצת מכל הפסד, לא מסוגלת ליצור מומנטום בשום מצב. קין החזיר את מכבי ת"א למקום הראשון, הוא החזיר לה את האמונה בעצמה. בזכותו, היא חזרה להיות "מכבי", שהאוהדים אוהבים ומכירים. לא תמיד הכי יפה, לא תמיד הכי מבריקה, אבל תמיד מנצחת.
מדמון: "מכבי ת"א זה המקום המתאים בשבילי"
(ONE)