"תסריט הבלהות" הוא צמד מילים שהמשתמשת העיקרית בו, כמעט באופן בלעדי, היא תקשורת הספורט. לכו עם זה לגוגל ותקבלו בעיקר מכבי, הפועל ובית"ר. אתמול הייתה הזדמנות מדויקת להשתמש באותה קלישאה. תסריט הבלהות של מכבי חיפה היה להחמיץ, ואז לספוג פתאום שער ממכבי ת"א, ובמקביל באר-שבע ביתרון. הכל קרה, אבל בעונה הזו שום תסריט לא ישים לא ישנה את העובדה הברורה – ההבדל בין הצהובים לירוקים גדול מדי.
אחרי 11 שנים הצליחה מכבי חיפה לנצח את מכבי ת"א בשני משחקי ליגה באותה עונה, ולא בסתם משחקים, אלא בביתה, המקום בו לא הפסידה העונה בליגה ואיבדה נקודות רק במקרה אחד. נותר למכבי חיפה עוד משחק בית אחד, במחזור האחרון מול הפועל ירושלים, ולפני כן, בשבוע הבא, תשחק בנתניה. ניצחון אחד בשני המשחקים האלה והיא אלופה בפעם השלישית ברציפות.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
בדרך לאליפות שלישית ברציפות. מכבי חיפה
(צילום: ראובן כהן)
3 צפייה בגלריה
סבע
סבע
פתח כקשר מרכזי. סבע
(צילום: ראובן כהן)

"לא פשוט לשחק בלחץ כזה ומול קבוצה כזו", אמר ברק בכר בסיום, והסיפור המרכזי אכן היה להשתחרר מאותו לחץ, זה שהתגבר כשכדורים לא נכנסו בהתחלה – דיא סבע מול דניאל פרץ, עומר אצילי לעמוד. ואז גבי קניקובסקי העניש בצד השני, והפער מבאר-שבע, זמנית, על נקודה. עניין היריבה היה פחות דרמטי מהלחץ כי מכבי ת"א נראתה חסרת רעיונות וחסרת קבוצתיות. גם כי פארפה גיאגון הלך עם הראש בקיר, אבל בעיקר כי בלי אנריק סאבוריט, היוצר העיקרי שלה העונה שעושה זאת מעמדת הבלם, אין מי שיחלק מסירה. הצהובים סיימו את המשחק עם ניסיון אחד למסירת מפתח, וגם הוא כשל.
אבל שער היה. גם בעזרת מכבי חיפה, שפתחה עם ההרכב הכי התקפי שלה, עם צ'ארון שרי ודיע סבע כקשרים מרכזיים, וכך כשמוחמד אבו-פאני היה לבדו מאחורה נותר שטח פנוי לפני הבלמים. אבל הצהובים הלכו אחורה, מאוד אחורה, ומסירה אחורה גם סידרה למכבי חיפה את השוויון. דריק לוקאסן מסר חלש מאוד אחורה, אבל דניאל פרץ היה חייב להגיב מהר יותר. עד שהוא קלט שדולב חזיזה מסתער על הכדור כבר נחרץ גורלו.
המחצית השנייה הייתה סיפור אחר. בלי ערן זהבי ובלי סאבוריט נוצר מצב שהשחקן הכי טוב של מכבי ת"א היה שרן ייני, שלא שיחק דקה בליגה מאז חודש ינואר. זה אומר משהו. ייני, בכל מקרה, כן אפשר לשרי להשתלט על הכדור בשער השלישי. זו הייתה התקפה שהזכירה איך מכבי חיפה יכולה להשתמש בפרנצדי פיירו.
3 צפייה בגלריה
פיירו בפעולה
פיירו בפעולה
היה מהטובים על המגרש. פיירו
(צילום: ראובן כהן)
במחזור הקודם, כשפיירו עלה מהספסל, הוא היה נראה לא קשור למשחק, אבל אם הקבוצה עושה דברים שמתאימים לו החלוץ יכול לתרום בכל מני דרכים. בשער הזה פיירו ירד למטה, ממש לקו מחצית המגרש, וקיבל כדור עם הגב לשער. לוקאסן נצמד אליו וכך היה חסר בקו ההגנה. פיירו החזיר לדניאל סונדגרן ששלח את הכדור הארוך לשרי. יופי של מהלך.
פיירו לא הבקיע, אבל היה מהטובים על המגרש, ובראש הרכב עם המון שחקנים שיכולים לבצע פעולות התקפיות, וללא עלי מוחמד. שרי, שהיה השחקן הכי טוב של מכבי חיפה במשחק מול באר-שבע, חילק גם הפעם כמה כדורים טובים. הוא לא סיים עם בישול, כי השער השלישי נרשם בסוף כעצמי, אבל הוא היה יכול בקלות לסגור את המשחק עם שניים כאלה.
הניצחון של באר-שבע במשחק המקביל קבע שמכבי חיפה עדיין לא זכתה בתואר. עם זאת, הניצחון של חיפה כן קבע שמכבי ת"א, רשמית, לא תהיה אלופה זה שנה שלישית ברציפות. מכבי חיפה כנראה שכן, עונה שלישית ברציפות.