אחרי ההחתמות הגדולות של הקיץ, שהיו מרשימות מספיק גם בלי לאו מסי, אין ספק שפ.ס.ז' פייבוריטית לכל תואר עליו תתחרה (למרות שכבר הפסידה בסופרקאפ בבלומפילד). בזירה המקומית, האלופה ליל תרצה להמשיך להגן על התואר, מונאקו שמרה על רוב הסגל וליון תנסה להתמודד עם העזיבה של הכוכב ממפיס דפאי לברצלונה. אבל על פי המסתמן, מי שתהיה היריבה הרצינית ביותר שלה היא דווקא אולימפיק מארסיי, שם חורחה סמפאולי שואף להביא את הקבוצה רחוק יותר מהמקום החמישי של העונה שעברה.
המאמן הארגנטינאי, שהגיע באמצע העונה שעברה, בנה את הקבוצה סביב שחקנים מנוסים שייעזרו בצעירים מבטיחים, וממש ביצע מהפכה בסגל. הוא גם יהיה חייב להביא תוצאות, כי כשהגיע בעונה שעברה זה היה כדי לייצב את העניינים, ועכשיו יהיו ציפיות ליותר.

1 צפייה בגלריה
חורחה סמפאולי
חורחה סמפאולי
חורחה סמפאולי
(צילום: AFP)

מבחינת שחקני העתיד, שימו לב לבלם הארגנטינאי בן ה-22 לאונרדו באלרדי שגדל בבוקה ג'וניורס, ולאחר מכן חתם בבורוסיה דורטמונד. הקבוצה הגרמנית השאילה אותו למארסיי, שמאוד אהבה את היכולת של הבלם הצעיר בעונה שעברה והחליטה להחתימו על חוזה ל-5 עונות בקבוצה. שם מנוסה יותר בחלק האחורי הוא הברזילאי בן ה-27 לואן פרס, שהגיע מסנטוס ושיחק בעבר בקלאב ברוז'. מדובר בבלם ותיק שיכול להכניס סדר בהגנה של מארסיי.
בקישור אנו נמצא את ז'רסון הברזילאי בן ה-24 שהגיע מפלמנגו. הקשר בעבר שיחק ברומא ובפיורנטינה ולא השאיר חותם, אבל במשחקי ההכנה של מארסיי החל להראות ניצוצות של שם שמוכן יותר לכדורגל באירופה. בחלק הקדמי, מארסיי שילמה 3 מיליון אירו לברצלונה עבור קונרד דה לה פואנטה בן ה-20, חלוץ נהדר שיכול להוסיף המון.
אבל נראה שהצלחה האמיתית הייתה בהחתמתם בהשאלה של שני שחקנים מעניינים מארסנל, הבלם וויליאם סאליבה והקשר האחורי מתאו גנדוזי. הראשון לא הצליח להשתלב למרות שהתותחנים נלחמו זמן רב על החתמתו, השני פרץ בגיל צעיר מאוד אבל נדחק לאחור ברוטציה. שני הצרפתים הצעירים יכולים לפרוח במולדתם.
ההתחלה במונפלייה הייתה קשה ביום ראשון, עם פיגור 2:0, אבל מארסיי הוכיחה את כוחה כשהפכה לניצחון 2:3. זה רק המחזור הראשון, אבל היא נראית חזקה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.