התחלות חדשות הן דבר מרגש. זה לא משנה אם זו עבודה חדשה, חברות חדשה או אפילו דרך חדשה שהחלטתם ללכת בה כשקמתם בבוקר. אבל מה יקרה אם יציעו לכם לעזוב את מקום העבודה הנוח שלכם ועכשיו להתחיל להיאבק על הקריירה מחדש, במקום שאולי יותר נחשב, יותר גדול ואולי אפילו קצת יותר יוקרתי, אבל בתפקיד קצת שונה? זה מקום שייתן לכם את האופציה לנסות לסלול דרך חדשה, דרך שאפילו לא חשבתם שהיא אופציה עבורכם. אם תשאלו את שון גולדברג, נראה שההחלטה שקיבל במעבר למכבי חיפה היא אחת הטובות בקריירה שלו ככדורגלן.
משחקן הרכב בהפועל באר שבע גולדברג הגיע הקיץ למכבי חיפה כאלטרנטיבה למגן השמאלי של נבחרת ישראל - סאן מנחם. החשיבות של מנחם בהרכב האלופה הייתה עצומה, ולכן גולדברג כמעט ולא קיבל דקות. אבל עם הרבה עבודה קשה וקצת עזרה מפיית המזל, אורי דהן ועופרי ארד נפצעו וירדו ביכולת וגולדברג קיבל את ההזדמנות מברק בכר דווקא בעמדת הבלם. הופעת הבכורה שלו בהרכב הייתה נגד הפועל ירושלים במחזור השישי, ומאז הוא קיבע את מעמדו לצד בוגדן פלאניץ'.

1 צפייה בגלריה
קנדיל מעל גולדברג
קנדיל מעל גולדברג
גולדברג בתקופה בב"ש מול מכבי ת"א
(עוז מועלם)

שון הוכיח שהוא החלק החסר בפאזל שנקרא "מכבי חיפה", והקבוצה לא הפסידה באף משחק ליגה בו פתח! בשיטת המשחק של מכבי חיפה, בכר דורש מהבלמים להניע את הכדור, ולכן גולדברג, כאחד ששיחק כמגן שמאלי, מביא את הכלים הטכניים שדורש המאמן. למרות שגובהו 1.79 מ' בלבד, גולדברג רושם מספרים לא רעים בכלל במאבקי האוויר עם 68.9% אחוזי הצלחה.
לא רק הסטטיסטיקה קובעת פה: אם תשאלו כל אוהד מכבי חיפה, הוא יוכל לשבח את קריאת המשחק ההגנתית של שון, החיפוי שלו באגף, הלחימה והרצון להוכיח כמה הוא חשוב לקבוצה. אלו דברים שמביאים את עצמם לידי ביטוי כשהוא על המגרש. לא סתם זה הבלם שהציל העונה 5 כדורים מקו השער של קבוצתו, כולל אחד של חנן ממן אתמול בדרבי.
שון בכלל גדל אצל היריבה הכי גדולה של הירוקים – מכבי ת"א. כשעלה לבוגרים זו הייתה הקבוצה הטובה בישראל, כזאת שנלחמת על כל התארים, ולכן הוא שיחק רק משחק אחד במדיה. כילד שחונך כצהוב, מה שקרה לשון בעונת 14/15 נחשב כמעט אסון. גולדברג הושאל להפועל ת"א במסגרת העסקה שבה עשה גילי ורמוט את הדרך ההפוכה. באימון הראשון שלו הקהל של האדומים התפרע, וכוחות משטרה הגיעו כדי לחלץ אותו.
ב-2018 שוחרר ממכבי, זאת לאחר שהספיק לעבור בהשאלה בבני יהודה ובהפועל חיפה, והתפנית הגיע כשחתם בב"ש ב-2019, שם מצא את האחד שזיהה את הפוטנציאל ומיד האמין בו - בכר. כאשר הוא הביא אותו לחיפה אוהדים רבים הרימו גבה - הרי מנחם בהרכב וטאלב טואטחה על הספסל. תגובות כמו "לא מספיק טוב למכבי", "אין לו מה לתרום לנו", "איזו החתמה מיותרת" ועוד צצו בפייסבוק בקרב האוהדים הירוקים. אבל כשקיבל את חולצת ההרכב זה היה ברור: לפעמים אתה רק צריך מישהו שיאמין בך, וכשברק האמין בשון הוא התחיל לפרוח.
אז אם יציעו לכם להתחיל הכל מההתחלה, לצאת מאזור הנוחות שאתם כל כך בטוחים בו ולצאת למסע חדש, אחד כזה שאולי יוציא אתכם לדרך חדשה – אל תתלבטו. הרי אנחנו בני אדם, רובנו (כולנו אבל יש כאלה שלעולם לא יודו) מפחדים מהתחלות חדשות. "מה אם ניכשל?", "מה אם לא יהיה לנו טוב" ועוד פחדים שאנחנו מכניסים לעצמנו לראש, מונעים מאיתנו להעז. אם תתמידו בעבודה קשה ותאמינו בעצמכם – השמיים הם הגבול. ואם לא? תמצאו מישהו שמאמין בכם... תשאלו את שון גולדברג, לו זה עבד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.