צ'ארון שרי החמיץ אתמול בסמי עופר ממצב נוח בדקה ה-47, בערך אחרי עשרים דקות גם מוחמד אבו פאני פספס ממצב דומה. הריבאונד הגיע להולנדי, שהקפיץ כמו שמקפיצים לפעמים את הכדור הלבן בסנוקר. הוא עבר מעל כל שחקני סכנין שהסתכלו על הכדור כאילו הוא חללית. הכדור נחת ביעדו בשלום, ושרי כבש את שער האליפות השני שלו השבוע. שני שערים שהאוהדים הירוקים לא ישכחו לעולם, מעטים השחקנים שחתומים על דבר כזה.
עומר אצילי כבש יותר שערים ממנו, וכרגע השחקן הכי טוב העונה מבחינה מספרית. אבל מכבי חיפה הנוכחית היא קודם כל צ'ארון שרי. הוא השחקן הכי משמעותי במהפך של מכבי חיפה בשנתיים האחרונות - מלוזרית לווינרית.
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי. אין עוד שחקנים כאלה
(צילום: גיל נחושתן)
כבר במשחק הראשון שלו בירוק הוא הראה מאיזה חומרים הוא עשוי. מחזור ראשון בעונת 2019/2020, מכבי חיפה בפיגור 2:0 בבית מול הפועל רעננה. ההולנדי נכנס, בישל פעמיים והוביל את הירוקים ל-3:4 דרמטי. מאז, הוא בעל הבית בסמי עופר. הוא נכנס בטבעיות לנעליים פנויות, שאף אחד אפילו לא ניסה להיכנס אליהן שנים. שחקני רכש באו והלכו, הצהירו שהם אלה שיחזירו את מכבי חיפה לימיה הגדולים ונעלמו אחרי מספר מחזורים. שרי לא היה צריך לומר דבר.
בעונה שעברה תואר שחקן העונה הלך באופן מוזר לג'וש כהן, היהודי-אמריקאי הוא שוער טוב, אבל הוא זכה בתואר בעיקר בגלל הטראומה החיפאית משוערי עבר. התואר הגיע לשרי שחילץ את חיפה מהבור הכי גדול שהיה לה בעונה שעברה. שוב פיגור 2:0, הפעם במשחק העונה מול מכבי ת"א. מי כבש את שער השוויון? שרי. מי כבש ובישל במשחק האליפות מול ב"ש? שרי. מי החזיר את מכבי חיפה למשחק כשהצהובים הוליכו 0:2 בסמי עופר העונה? שוב ההולנדי. נראה שזה כבר ברור, בכל פעם שמכבי חיפה נמצאת בצרות - שרי עוטה את גלימת הסופרמן שלו ומציל אותה. בכל צומת מרכזי - הוא שם.
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
בכל פעם שצריך אותו, הוא שם
(צילום: גיל נחושתן)
מעבר לשערים המרהיבים והחשובים ולמסירות הגאוניות, שרי הוא מודל גם לחיקוי. תראו לי עוד שחקן אחד בליגה שבא לפרגן לילד בן 18 מהיריבה הכי גדולה, רגע לפני המשחק, כפי שעשה שרי לאוסקר גלוך. זה רגע שצריך להקרין בלופים שוב ושוב בפני שחקני כל הקבוצות על מנת שיפנימו איך צריך להתנהג.
רוב שחקני ליגת העל עסוקים בדבר אחד: עצמם, ולפעמים גם בשופט. מעטים מדי מרימים את הראש ונותנים דוגמה לסביבה שלהם. הם "מרוכזים רק בכדורגל" ולא מבינים שאם הם ימשיכו ככה, אף אחד לא יזכור אותם אחרי שיפרשו. את צ'ארון שרי יזכרו עוד הרבה מאוד שנים.
בהר ראשמור של הזרים של מכבי חיפה, בין יעקובו איגביני לג'ובאני רוסו - צריך להיות מקום גם לקשר ההולנדי. הוא עומד להיות אחראי על שתי אליפויות ברצף, ומי יודע - אולי גם דאבל. אבל זה מעבר לתארים, מעבר לשערים ובישולים, להענקת תואר שחקן העונה לשרי תהיה אמירה ערכית: לפני שאתם בועטים בכדור, תהיו בני אדם.