איפה הייתם כשניקולה יוקיץ' שרטט את המאסטרפיס שלו נגד מיניסוטה במשחק מספר 5, שנכנס לפנתיאון של "איפה הייתם כש..". המשחק של לוקה דונצ'יץ הלילה, בניצחון 92:104 של דאלאס באוקלהומה, שהעניק לה יתרון 2:3 בסדרה, לא בדיוק נכנס לקטגוריה היוקרתית הזו. אבל הטריפל דאבל של הסלובני (31 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים), בלי ויכוחים עם השופטים ועם מצב רפואי מאתגר, גר ממש בשכנות.
דאלאס נמצאת במרחק של ניצחון אחד מעלייה לגמר המערב. בשני השלבים הראשונים (וגם בגמר, אם תגיע אליו), לא היה לה יתרון ביתיות. הכדורסל של דאלאס היה צריך לעבור ניתוח לשינוי אופי כדי להגיע לשלב הזה. היא הפכה למכונה הגנתית משומנת, מפלצת דו ראשית בעמדת הסנטר, ולקבוצה הרבה יותר קבוצתית, פחות סוליסטית, שלא תלויה לחלוטין בגחמות של שני הכוכבים הגדולים. דריק ג'ונס אתמול היה מעולה (19 נקודות), פי.ג'יי וושינגטון קצת פחות (10 נקודות ו-10 כדורים), אבל הוא נתן שלשה מהפינה בדיוק כשאוקלהומה איימה לחזור והורידה את ההפרש מ-18 לשבע.
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ
לוקה דונצ'יץ
הקבוצה תמיד תהיה מעליו. דונצ'יץ'
(צילום: AP Photo/Nate Billings)
בפרמטרים רבים, דונצ'יץ' החליט ללכת בעקבות יוקיץ'. מדובר בשני שחקני כדורסל כישרוניים בטירוף, עם אופי שמנוגד אחד לשני, אבל דונצ'יץ' רעב לאליפויות. הוא שחקן שזקוק לחותמת קבוצתית לגבי מה שברור אצלו מבחינה אישית. אם זה עבד עם יוקיץ', זה יעבוד גם בשבילו. הוא ייתן לשחקנים לידו לפרוח, הוא ימתן את האגו, הוא ישרוף את עצמו (בסטנדרטים שלו) בהגנה, הוא ייתן עוד מסירה, הקבוצה תהיה תמיד מעל לוקה.
עוד ניצחון אחד של דאלאס, ואנחנו נקבל פה את הרגע של "איפה הייתם כשלוקה נתקל בניקולה", שני השחקנים הכי טובים בליגה, ראש בראש, סלובניה נגד סרביה, במה שיכול גם להיות גולת הכותרת להשתלטות האירופאית על צמרת הליגה.

שעון החול של אוקלהומה סיטי

אקולהומה היא הוכחה חיה לכך שהעונה הרגילה וכל הקטגוריות הסטטיסטיות המאטריציות של אנשי ה'מאני בול' לגבי העונה הרגילה, לא תופסים לגבי העונה האמיתית. זה כדורסל אחר.
2 צפייה בגלריה
שי גילג'אוס-אלכסנדר צ'ט הולמגרן ג'וש גידי
שי גילג'אוס-אלכסנדר צ'ט הולמגרן ג'וש גידי
חייבים למצוא פתרונות. גידי, הולמגרן וגילג'ס-אלכסנדר
(צילום: AP Photo/Nate Billings)
למעשה, אילולא הקריסה המפוארת של דאלאס ברבע הרביעי של משחק ארבע, דונצ'יץ' והחברים שלו היו כבר יכולים לנוח ולהתכונן לגמר המערב. הטקטיקה ההגנתית שלה עובדת לתפארת. שני הגבוהים שלה סגרו את הסל. אוקלהומה, אחרי שבע מ-27 לשלוש במשחק הרביעי, החליטה שהיא תזרוק פי 1.5 זריקות יותר מהשלוש, והצליחה בעשר מארבעים. אם אוקלהומה לא תימצא פתרון להגנה של דאלאס במשחק מספר שש, העונה הזו תיחשב לתחילת ההתגלחות של הסגל הזה במאבקי פלייאוף.
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(באדיבות ONE)