המרוץ לתואר האליפות בגרמניה יגיע לנקודת רתיחה ביום ראשון, כשאוניון ברלין תשחק מול באיירן מינכן במשחק שעשוי לעצב את גורל האלופה הבאה - ולחזק אצל אוניון את האמונה שישנה אפשרות שתניף את הצלחת. ואסור לשכוח שדורטמונד שווה לשתיהן בנקודות במקומות 3-1 ויכולה לעלות לפסגה אם יסיימו בתיקו. אוניון היא אחת הטוענת לכתר המפתיעות בתולדות הבונדסליגה. האם הבלתי מתקבל על הדעת יקרה?
סיפורה של אוניון ברלין: הקבוצה עברה רכבת הרים לאורך ההיסטוריה שלה כדי להגיע למעמד שבו היא קוראת תיגר על תואר האליפות. המועדון הוקם במזרח גרמניה בשנת 1966, והצטרף למבנה הליגה הקיים לאחר איחוד גרמניה מחדש ב-1990. המועדון נאבק כלכלית והתחרה בעיקר בליגות הנמוכות לפני שהפך להיות אחד המועדונים המייסדים של הליגה השלישית ב-2008. המועדון זכה לעלות בעונת הבכורה של הליגה, ושהה בליגה השנייה עד לעלייה ב-2019.

1 צפייה בגלריה
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
(צילום: גטי אימג'ס)

הדומיננטיות של באיירן בכדורגל הגרמני: בספורט כולו, לא רק בכדורגל, אנשים אוהבים להסתכל על מספרים. בטבלת הבונדסליגה של כול הזמנים, באיירן רחוקה מהמקום השני יותר מאשר אוניון ברלין רחוקה מהאחרונה בטבלה. הפעם האחרונה בה קבוצה שהיא לא באיירן זכתה בתואר האליפות הייתה ב-2012, בורוסיה דורטמונד של יורגן קלופ שהשלימה דאבל מקומי. ההיסטוריה מעידה: באיירן תהיה אלופה. יש לה קבוצה יותר טובה, שחקנים טובים ומנוסים יותר, ואמונה עצמית רבה יותר. אבל בעוד אוניון ברלין חולמת להפתיע את הליגה, היא יכולה להסתכל על לסטר סיטי כמודל לחיקוי. לסטר, שהייתה בליגה השלישית עד 2009, עלתה לפרמייר-ליג ב-2014 והוכתרה כאלופה ב-2016. אז לאור הדמיון במסען, זה רק טבעי להשוות בין שני הצדדים.
האיכות של אוניון ברלין: אוניון בנתה סגל חזק לאורך השנים, שעזר לה להתבסס בבונדסליגה. אחד האפיונים הבולטים לעין הוא שילוב בין שחקנים צעירים לשחקנים ותיקים ומנוסים. נראה שהשחקנים שהגיעו במהלך פגרת החורף כמו יוראנוביץ', רוסיון ולאידוני השתלבו היטב - במיוחד האחרון שהראה בזמן הקצר ששיחק את הפוטנציאל הגלום בו. שיטת שלושת הבלמים מצאה את עצמה מתהדרת בסטטיסטיקות ההגנה במקום השני בטיבן בליגה.
האם אוניון ברלין יכולה לזכות באליפות? העונה אוניון משחקת בליגה האירופית בנוסף לליגה ולגביע המקומי. עומס נוסף שהמועדון אינו רגיל אליו. אז למאמן אורס פישר לא תהיה ברירה אלא לעשות רוטציה. "הקבוצה תמיד על הקצה", אמר פישר. "עד מתי זה יהיה בסדר? נכון לעכשיו אנחנו עושים את זה בסדר גמור, אבל אנחנו לא יכולים לוותר על מילימטר". אף אחד לא צריך לצפות לכך שאוניון תזכה באליפות העונה, מכיוון שהבווארים יותר טובים ויותר מנוסים. אוהדי הקבוצה שרים על זכייה באליפות כי הם נהנים מהמצב שהקבוצה נמצאת בו. אבל מאחורי כל בדיחה יש תמיד ניצוץ של רצינות. על הקבוצה להגשים את החלום הזה. גם קצת תמיכה מבאיירן יכולה לעזור; היא כבר הפסידו כמה נקודות במהלך 2023, דבר שאינו רגיל ומובן מאליו. העונה היא ההזדמנות הכי טובה להפיל את באיירן מהכס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.