הקבוצה החדשה של דני אבדיה, פורטלנד טרייל בלייזרס, לא נקייה מבעיות, ממש כמו הקודמת. בשתי הקבוצות, כמעט ניתן לומר "כאחת", יש הנהלות כבויות וחסרות מושג כלשהו בכדורסל. פורטלנד טוענת לזכות הבכורה על בחירות הדראפט הגרועות של כל הזמנים. העבר ממש מחריד. בחרו את סאם בואי לפני מייקל ג'ורדן, ואז את גרג אודן לפני קווין דוראנט. בנוסף, היה להם גארד לא רע' ברנדון רוי, אבל מחלת הברכיים מזכוכית לא דילגה גם עליו. חייב להיות משהו באוויר של אורגון שהורג לשחקני כדורסל את הברכיים' אחרת אין לי הסברים.
ונעבור להווה המסעיר. היה להם ביד גארד נהדר בהתקפה בשם דמיאן לילארד. חלומו הרטוב של כל מאמן, לתת באזר ביטר על משחק, או סדרה, או עונה שלמה, לידיים שלו. אממה, בהגנה הוא היה, איך נאמר זאת בעדינות, מעט פחות טוב. בלשון המעטה, כאמור. בשפה פחות עדינה, חור בהגנה. ואם להיות אכזרי, חור שחור בגודל סאגיטריוס שבמרכז הגלקסיה. בלקסיקון של לילארד, אין הגנה. שמעתי פעם מישהו מאירופה שאמר על ההגנה שזה החלק במשחק שעומדים ומרימים ידיים. די, מקווה שהבנתם.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: Alika Jenner / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

על אחד כזה אפשר להתגבר? מסתירים אותו בהגנה. גם סטף קרי הגדול אינו מגדולי שחקני ההגנה בהיסטוריה של הליגה. זה לא הפריע לו ולגולדן סטייט לקחת 4 אליפויות בדור הנוכחי. נכון? אבל תראו עם מי סטף שיחק ועם מי דמיאן. הלכו והוסיפו עוד אחד כזה, סי.ג'יי מקולום. קופי כמעט מוחלט של לילארד. אותו גובה, משקל, קליעה קצת פחות אבסולוטית, ושמירה אולי קצת פחות מזעזעת, אבל זה כבר שניים כאלו באותה קבוצה. נו מילא, לפעמים אומרים שהם יקלעו יותר מהיריבה, אז למי אכפת כמה היריבה תקלע.
אבל בינתיים יוסוף נורקיץ', סנטר מצוין, נבחר בדראפט לפני יוקיץ' ואפילו התחיל לפניו בחמישייה. טוב אז יוקיץ' הוא אולי לא, אבל כמה כאלו כבר יש. אז הוא נחת בפורטלנד, ועכשיו מה? יש שחקן צבע אחד נורמלי? בשביל מה צריך עוד? אז הלכו והביאו עוד גארד צנום וצלף פנומנלי, את אנפרני סיימונס. עוד אחד לאוסף. אבל אחד יותר מפונק מהקודמים. חייב את הכדור תמיד אצלו, ואז מתרסק לתוך ההגנה. עודד קטש היה כזה בתחילת הקריירה, עד שפגש מאמן קצת יותר קשוח בפנא, אוברדוביץ' כמדומני, ולמד לנהל קבוצה. אבל סיימונס? זה ילמד את כולם לפני שילמד משהו בעצמו. בתחרות קליעות הוא ינצח את שניהם, ויתחרה בקרי וסברינה יונסקו מכל הטווחים, צלף פנומנלי. אבל למסור למישהו? מהנחותים האלו שלא יודעים לקלוע גם מטווח שהסבתא שלי עליה השלום היתה קולעת מכיסא הגלגלים שלה? תשכחו מזה.
ולקלחת הזו נקלע בשנה שעברה מלקולם ברוגדון. חבר במועדון 50-40-90 כמדומני, הכולל בין הפעילים גם את דוראנט, קרי וסליחה אם שכחתי מישהו. איפה ברוגדון היום? עשה "החלפות" עם דני שלנו. כי בקו האחורי עם סיימונס, אף אחד לא רוצה לשחק. אז אולי דני שלנו ילד טוב ויסכים להכניס ראש בריא למיטה חולה?
מהמשחק הראשון נגד גולדן סטייט היה קשה להסיק מסקנות. אבל אחרי עוד משחקים, שניהם נגד ניו אורלינס פליקנס (עם האקס מקולום) בהחלט ניתן כבר להבחין במגמות המתפתחות בפורטלנד. כרגע מתנהלת מלחמה מוזרה על הובלת הכדור, ואולי הקבוצה. סיימונס הוא כאמור גארד מסיים מעולה ומוביל כדור מזעזע. דני תופקד כסקנד גארד בשני משחקי הפתיחה ו"לא מצא את מקומו". סיימונס הולך עם הראש בקיר, בכל מהלך. התרסק כמה פעמים רצוף וחירב את המשחק של פורטלנד בסיום המשחק השני הצמוד מול הפליקנס. דני נעדר משורות פורטלנד בסיום המשחק העגום הזה. עניין תמוה כשלעצמו. בדקות שלו (גם של סיימונס, אגב) הם ניצחו.
אני מאמין שסיימונס כורת את הענף עליו הוא עצמו יושב. הוא מעין "מושיע" (בעיקר בעיני עצמו) כמו שג'ורדן פול היה פעם, מזמן, בגולדן סטייט. בינתיים ג"ס לא מתגעגעת בלשון המעטה לפול, ולדעתי לא יהיה מנוס מוויתור דומה גם על שירותיו של סיימונס. זה היה ככה מאז שמקולום ולילארד עזבו, ולא קשור להגעה של דני. סיימונס מהסס לפני שהוא מוסר ועושה זאת ללא רצון. במקום שידרוש את הכדור בכל מהלך ויחזור שוב ושוב על מהלכים שנכשלו, המאמן וההנהלה צריכים לומר את דברם. כל עוד הם שתקו, לא פלא שהגארדים האחרים עזבו. אולי סיימונס מוכשר יותר מהם בקליעה, אבל מנהל התקפה, הוא לא. ואם הוא עדיף על ברוגדון בקליעה? אני בספק.
המאמן צ'ונסי בילאפס רואה את המראות ושומע את הקולות כמו כולם. אוטוטו, שיידון שארפ וסקוט הנדרסון הצעירים יתפסו את המקום. סיימונס יעלה מהספסל או יקבל כרטיס לכיוון אחד, ודני יחזור לכור מחצבתו כסמול פורוורד. דני יקודם להיות מנהל ההתקפה. הוא טוב מדי והשאר רעים מדי. אין תחרות. הניסיון שהוא יקבל כגארד מוביל כדור (כלומר כרגע) לא יפגע בו (בעתיד) בלשון המעטה. יאניס עשה מזה מטעמים. וגם ג'יילן בראון שיחק סקנד גארד בתחילת הקריירה שלו. אז גם דני יכול.
ובהשוואה הזו, גם אני מציע לשמור על פרופורציות. אמנם דני נבחר בדראפט יותר גבוה מיאניס. אך כמו שאמרנו, גם נורקיץ' לפני יוקיץ'. כלומר יש עוד הנהלות חסרות מושג. הווויזארדס והבלייזרס לא לבד. קיוויתי לראות את אבדיה בסלטיקס. חיבור של שתי אהבות. אך זה כבר לא יקרה בגלגול הנוכחי, עם שני כוכבי-על על המשבצת של דני וגם סם האוזר המדהים כפורוורד מחליף מצוין ופצצת שלשות מתקתקת. אולי בג"ס ביום שאחרי הפרישה של דריימונד. הם יצטרכו פורוורד שומר מעולה שגם יכול לנהל את ההתקפה. הפרשי הגילאים שם עובדים לטובתו. בסלטיקס לצערי לא.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.