רב המכר של הטניס העולמי, זה שבעבר סיפק לכולנו את הרגעים הגדולים ביותר במשולש אליו שייך גם רוג'ר פדרר, היריבות בין רפאל נדאל לנובאק ג'וקוביץ', הגיע לפרק הסיום בסדרה, ודווקא בפיליפ שאטרייה שברולאן גארוס, המקום בו הומלך הספרדי כגדול מכולם.
המגרש המרכזי היה מלא עד אפס מקום במשחק במסגרת הסיבוב השני באולימפיאדה, פריבילגיה שרק מקדש טניס ושניים מהגדולים בהיסטוריה יכולים לספק. הפיליפ שאטרייה אירח את הרגעים הגדולים בקריירה של נדאל, שזכה בו 14 פעמים בתואר גראנד סלאם, כשהוא עם מאזן של ארבעה הפסדים בלבד ב־116 משחקים. לא בכדי נדאל הוא גיבור תרבות בצרפת, הוא המגדל אייפל ושער הניצחון של הספורט המקומי. הוא למד את השפה, הוא מגיע לפריז כבר שני עשורים ומנצח שם כמעט בקביעות ופסל בדמותו מעטר את מתחם רולאן גארוס.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
ג'וקוביץ' ונדאל, אתמול
( MARTIN BERNETTI / AFP)
נדאל פגש אתמול את אחד מהיריבים הגדולים ביותר בקריירה שלו, ג'וקוביץ' הסרבי, במה שעשוי להיות הריקוד האחרון שלו על מגרשי החימר בפריז כשחקן יחידים. הפעם האחרונה ששני ענקי הטניס נפגשו הייתה לפני שנתיים, אז נדאל ניצח את הסרבי ברבע גמר רולאן גארוס בדרך לזכייה בגראנד סלאם ה־22 שלו. אתמול זה לא היה כוחות, זה היה בעיקר מרגש. ג'וקוביץ' ניצח 1:6, 4:6 ונדאל ירד לחדרי ההלבשה שהוא מכיר יותר מכל אחד אחר ובהם חגג בעיקר ניצחונות. "ברור שאנחנו בסיטואציות שונות בקריירה שלנו", הסביר הספרדי בן ה־38. "הוא הגיע מגמר גראנד סלאם, אני לא הייתי תחרותי בשנתיים האחרונות. זה מקום מיוחד עבורי, ניסיתי לתת את הטוב ביותר וליהנות כמה שיותר".
נדאל הוא אלוף אולימפי מבייג'ינג 2008, ג'וקוביץ' רוצה לעשות את זה בפעם הראשונה וראו את הלהט שלו על המגרש, כמו גם של בני משפחתו שהניפו דגלי סרביה ביציע. את הקהל הצרפתי זה לא עניין, העידוד היה חד־סטרי לכיוונו של נדאל, כאילו מדובר במתחרה צרפתי לכל דבר, עד כדי כך שהם בעצמם הניפו את הדגל הספרדי עבורו. העובדה שבכל זאת ראינו את נדאל וגוקוביץ' גם ב־2024 על אותו מגרש זו היתה הגשמת חלון עבור רבים, לא בכדי הרכבות בדרך למגרש המרכזי היו עמוסות.
ג'וקוביץ' מבחינתו הציב השנה כמטרת העל זכייה עבור סרביה בתואר האולימפי, התואר היחיד שהוא לא זכה בו. אחרי הפרישה של יאניק סינר האיטלקי המדורג ראשון, יש לו סיכוי לא רע בכלל.
זה היה משחק שהוא שיר פרידה מנדאל. נכון, הברכיים גמורות, הפורהנד פחות חד ואפילו הטופ ספין פחות מאיים. אבל חובבי הטניס קיבלו עוד קצת מהטניסאי האגדי, עם הווינריות והנחישות הבלתי נגמרת, עם הטקסים החוזרים, עם הוואמוס הסוחף. אסור לשכוח, יש לנדאל עוד את טורניר הזוגות בו הוא משתף פעולה עם קרלוס אלקראס (איזה חיבור מלהיב), אבל אתמול התחלנו במסע הפרידה מנפוליאון של הטניס.
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)