פריז סן ז'רמן התחזקה העונה במספר שמות גדולים, ובראשם לאו מסי, אבל לא רק: גם סרחיו ראמוס, ג'יני ויינאלדום וג'יג'ו דונארומה שם. הם מצטרפים לבסיס חזק ממילא הכולל את ניימאר, מרקיניוס וקיליאן אמבאפה שלא עבר בסופו של דבר לריאל מדריד. אבל לדעתי, פריז לא תאתגר את ליגת האלופות העונה, וההימור האישי שלי הוא שהתקרה שלה תהיה רבע הגמר.
עם כל הכבוד לשמות הגדולים, הקבוצה לא מגובשת. גם לסטארים גדולים וגם לשחקנים משלימים דרוש זמן הסתגלות מינימלי של לפחות שנה. בנוסף, התואר המשמעותי ביותר בקריירה של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו הוא הביע הצרפתי, וזה לא כל כך מנבא טובות לפ.ס.ז' מהספסל. לעומתה, אלו הקבוצות שאני חושב שיכולות לזכות העונה בתחרות הכדורגל היוקרתית בתבל.

2 צפייה בגלריה
מאורסיו פוצ'טינו על הקווים
מאורסיו פוצ'טינו על הקווים
מאורסיו פוצ'טינו על הקווים
(צילום: AFP)

1. ליברפול

לא מעט אנשים יגידו שליברפול לא השקיעה בחלון ההעברות, ובגלל זה היא לא בנויה להתחרות על אליפות אנגליה ובטח ובטח על הצ'מפיונס, אבל לדעתי ליברפול צריכה להיחשב כאחת המועמדות המובילות. הסגל שלה רץ זמן רב יחד, ולמרות העזיבה של ויינאלדום, יש בקבוצה כישרונות צעירים שיכולים לעשות קפיצת מדרגה גדולה השנה, בראשם קרטיס ג'ונס והארווי אליוט. בנוסף, דיוגו ז'וטה, שהראה ניצוצות לאורך כל העונה שעברה, כבר התאקלם, כך שבהחלט יש למה לצפות ממנו.
אבל הסיבה הכי גדולה בגללה צריך להחשיב את ליברפול היא שעכשיו יש לה הגנה. איברהימה קונטה (שהגיע בקיץ מלייפציג), ז'ואל מאטיפ, ג'ו גומז והדובדבן שבקצפת, הבלם הטוב בעולם, וירג'יל ואן דייק - פרט לבלם החיזוק, כולם חזרו מפציעות שהשביתו אותם לכל אורך העונה שעברה.

2. מנצ'סטר סיטי

יש שני הבדלים מרכזיים בין מנצ'סטר סיטי לפ.ס.ז'. הראשון הוא המאמן - פפ מנוסה ובעל רזומה עשיר יותר מפוצ'טינו. השני הוא הסגל: בשונה מפ.ס.ז', הסגל של סיטי רץ ביחד זמן רב ביחד, והוא בקושי השתנה מהעונה שעברה.
היא אמנם פתחה את העונה בהפסדים ללסטר במגן הקהילה ולטוטנהאם במחזור הראשון בליגה, אך בשני המחזורים הבאים התאוששה עם שתי חמישיות, אחת מהן נגד ארסנל - קבוצה שהגיע עד לחצי גמר הליגה האירופית בשנה שעברה. את כל זה היא עשתה בלי שני שחקנים מרכזיים ביותר: קווין דה בריינה ופיל פודן. בנוסף, הסגל צבר ניסיון בעונה שעברה כאשר ניפץ את תקרת הזכוכית של חצי הגמר בצ'מפיונס, כך שהקבוצה מוכנה לצאת ולטרוף את הכל.

2 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: רויטרס)

3. צ'לסי

על צ'לסי אין לי הרבה מילים. היא מגיעה עם הסגל המדהים שלה - מייסון מאונט, אדוארד מנדי , המכונה ששמה הוא אנגולו קאנטה ושחקן השנה באירופה ז'ורז'יניו. המאמן תומאס טוכל שזכה איתה בליגת האלופות בעונה שעברה. אבל יש לאלופה תוספת אחת גדולה – רומלו לוקאקו שבא לשים סוף לבעיית הסקורר.אלופת אירופה בהחלט יכולה להיאבק על שמירת התואר אצלה.

4.באיירן מינכן

כמו לפ.ס.ז' יש לה סגל נוצץ ומנוסה, אך בשונה מהצרפתים הוא מגובש כבר שנים ארוכות. לקבוצה יש עומק ויכולת התקפית שרוב הקבוצות יכולות רק לחלום עליהם - סרג' גנאברי, תומאס מולר, לירוי סאנה, קינגסלי קומאן ורוברט לבנדובסקי. בקישור יש לה את אחד הצמדים הטובים בעולם, ג'ושוע קימיך ולאון גורצקה. ואת אחד השוערים הטובים בעולם אסור לשכוח - הקפטן מנואל נוייר. בנוסף, בשונה משלוש האנגליות, באיירן נחשבת כשליטה יחידה בליגה, דבר שיכול להקל עליה ולעזור לה להתמקד בצ'מפיונס בלבד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני