אי שם ב-2009, ישב לו נער צעיר בשם עומרי כספי,עם כל חבריו ומשפחתו בביתו ביבנה. האורחים התכנסו על מנת לצפות בדראפט ה-NBA, ולהחזיק אצבעות שהכישרון הצעיר ייבחר בסיבוב הראשון בדראפט, ובכך יהפוך לישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם. וזה קרה - וכספי נבחר במקום ה-23 ע"י סקרמנטו קינגס. ההתרגשות הייתה בשיאה, התחושה הייתה שמשהו לא יאמן קרה, משהו בלתי רגיל, אירוע מטורף שלא היה כמותו. אולי נראה לכם שאני מעט מגזים, אבל לא, זה היה אירוע מכונן.
עומרי תפס מקום ברוטציה והפך לבורג משמעותי בסקרמנטו. הוא היה אהוב ע"י הקהל בזכות התנועה ללא הכדור, הסיומת במתפרצות, המסירות החכמות והיכולת לקלוע ולכדרר. כל אלה הפכו אותו לשחקן משלים שכל קבוצה ב-NBA יכלה להיעזר בו. בעונה הראשונה שלו ב-NBA העמיד ממוצעים יפים של 10.3 נק', 1.2 אס' ו-4.5 ריב' למשחק, ובהמשך עבר לקליבלנד לשנתיים, לשנה ביוסטון ועוד שלוש שוב בסקרמנטו (זוכרים את קרב בשלשות מול סטפן קרי? אם לא, ובעצם גם אם כן, אני ממליץ לכם לצפות שוב ביוטיוב, לא תצטערו). אח"כ היה ביקור למשחק אחד בניו אורלינס (עד שנפצע), מינסוטה - וההצעה עליה כל חובב כדורסל חולם, חוזה בגולדן סטייט.

1 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)

כספי הצליח למצוא לעצמו מקום אצל הווריורס, בתוך סוללת כוכבים שכללה את קרי, קווין דוראנט, קליי תומפסון ודריימונד גרין, אך שוחרר לפני הפלייאוף בגלל פציעה. למרות זאת, הוא קיבל את טבעת האליפות של אותה עונה בזכות חלק מהסגל שהביא את הקבוצה לשם. כספי סיים את הרומן עם ה-NBA בממפיס, ולאחר 10 שנים בארה"ב, חזר הביתה, למכבי ת"א. ההתרגשות הייתה בעננים. הוא אמנם היה מושבת בגלל פציעות למשך תקופות ארוכות, אבל במעט המשחקים שלו ביורוליג הראה שעוד יש לו מה לתת.
לפי דעתי עומרי כספי הוא הכדורסלן הישראלי הגדול אי פעם. אחד ששיגשג במכבי בגיל צעיר, נבחר בדראפט והפך לישראלי הראשון ב-NBA - עשר עונות מעבר לים בהן כל אוהד כדורסל ידע מי זה כספי, ועד לחזרה ארצה, למכבי, לסגור את הקריירה בטעם מתוק. עומרי הוא המודל לחיקוי הטוב ביותר עבור אותם ילדים אשר חולמים להגיע רחוק בכדורסל (נכון שראיתם את הסרטון בו עומרי הילד אומר שיום אחד הוא יהיה ב-NBA?).
הוא האמין, האמינו בו, הוא עבד קשה בצורה בלתי רגילה, הוא היה רעב להצליח, הוא נתן את כל מה שיש לו, הוא היה צריך להיות "חוצפן" ולקחת על עצמו מהלכים לצד שחקנים גדולים, לבלוט עוד בתור רוקי מאירופה, לקחת כדורים לסל, לא לפחד, להראות לכולם מה אתה באמת שווה. זה דבר לא מובן מאליו, בטח ובטח בתור הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם.
לא אשכח את הימים בהם הייתי מוותר על בית ספר כדי לראות משחקים של עומרי, ואפילו אמא כבר הבינה ששום דבר לא יעזור. לחילופין, הייתי מחכה לבוקר כדי לראות כמה נקודות הוא קלע, כמה דקות שיחק והאם פתח בחמישייה.
תקופה טובה, מרגשת ומדהימה נגמרה לה, ועומרי כספי פורש מכדורסל פעיל. עומרי - אם אתה קורא את זה, תודה על הכל, נתגעגע לעומרי השחקן, אך בטוח שעומרי שאחרי הכדורסל לא פחות טוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.