עכשיו זה רשמי. אנדרס אינייסטה, שייזכר כאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, תולה את הנעליים בגיל 40.
כל כך הרבה מילים טובות אפשר להגיד עליו, ואפשר בהחלט לומר שהוא אחד השחקנים היותר מוערכים בספרד. לא בגלל שהבקיע את הגול שנתן לנבחרת את הזכייה הראשונה במונדיאל והיה חלק מדור הזהב שזכה גם בשתי אליפויות אירופה, אלא בעיקר בזכות הצניעות שלו וכל מה שהוא נתן על המגרש.
1 צפייה בגלריה
אינייסטה
אינייסטה
אינייסטה
(צילום: AP Photo/Hiro Komae, File)
אינייסטה זה שחקן עם קלאס, עם סגנון משלו שגרם למשחק להיראות בקצב הרבה יותר מהיר ממה שהוא באמת, עד שהגיעה המסירה הגאונית הזו שתמיד הייתה לה כתובת – תמיד באלגנטיות ובחצי שנייה של מחשבה – ממש כמו במשחק מחשב.
עוד דבר שאפיין את אינייסטה זה שגם אם הוא היה עולה פצוע, עדיין נשאר לו את הקסם שזה לשחק את הכדורגל הרגיל מבלי שהאוהד מהכורסה בבית או ביציע ישים לב. דוגמה לכך ראינו בבגמר ליגת האלופות ב־2009, כאשר הקשר התעקש לשחק למרות שלא היה כשיר. התוצאה: ברגל הפצועה הוא בישל לסמואל אטו את השער הראשון בגמר (ברצלונה ניצחה 0:2).
בנוסף לדברים הטובים בקריירה, אינייסטה גם חווה משבר אישי. ב־8 באוגוסט 2009 החבר הכי טוב שלו דניאל חארקה מת מדום לב בגיל 26. זה שבר את אנדרס מנטלית – עד כדי כך שהוא שכבר התחיל להרגיש חוסר סיפוק מהכדורגל ואפילו שקל לפרוש. שנה אחר כך, במונדיאל בדרום אפריקה, הוא הבקיע את השער שהביא לספרד את הגביע העולמי הראשון שלה, וכמובן הקדיש אותו לחברו הטוב.
ובכך מסתיימת לה קריירה סופר מרשימה שכוללת 9 אליפויות ספרד, 7 סופר קאפ ספרדי, 6 גביעי מלך, 4 ליגת אלופות, 3 סופר קאפ אירופי ו־3 אליפות עולם למועדונים.
בנבחרת יש לאינייסטה יש 131 הופעות עם גביע עולם אחד, 2 אליפויות אירופה ושחקן המצטיין ביורו 2012.
תודה לך אינייסטה על כל מה שהבאת לכדורגל, אין ספק שגם כמאמן או בכל תפקיד אחר הוא יביא את האישיות המדהימה והקלאס שלו.
בהצלחה בפרק הבא בחיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.