אחרי הגמר ההיסטורי של אשלי בונד ברכיבה על סוסים, קיוותה נבחרת הרכיבה לעלות לגמר גם בתחרות הקבוצתית – אבל התחרות הסתיימה עבורה בצורה כואבת במיוחד. טדי ולוק, הרוכב השני בנבחרת, הופל מסוסו אמסטרדם 27, שלאחר מכן החל לדהור לכיוון היציאה.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
ראשון רוכבי הסוסים הישראלים היום היה אלברטו משען, בהופעה שלישית במשחקים האולימפיים. משען, שבלונדון 2012 סיים חמישי במדי מקסיקו, נפל מהסוס בתחרות האישית בטוקיו, וגם בקבוצתית הוא לא הרשים. שלוש הפלות של הסוסה קוזה נוסטרה הובילו ל-12 נקודות שליליות ולמקום 14 מתוך 19 נבחרות אחרי סיבוב הפתיחה.
3 צפייה בגלריה
הסוס של טדי ולוק נתקל במכשול
הסוס של טדי ולוק נתקל במכשול
הסוס של טדי ולוק נתקל במכשול
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ההתרסקות של טדי ולוק
ההתרסקות של טדי ולוק
ההתרסקות של ולוק
(צילום: AP)
ולוק, שלאחר התחרות האישית התלונן - כמו רוכבים אחרים - על פסל הסומו שלדבריו הפחיד את הסוס שלו (ובתגובה הוצא מהמסלול), היה צריך רכיבה מרשימה כדי לקרב את הנבחרת אל 10 הראשונות, אל מקום המוביל לגמר. אבל רצונות לחוד, ומציאות לחוד.
אמסטרדם 27, הסוס של טדי ולוק, סירב לקפוץ באחד המכשולים הראשונים. ולוק נאלץ לבצע עיקוף לפני שעבר את המכשול הזה ואחרים, אבל במכשול אחר הוא הועף מהסוס. אמסטרדם 27 כנראה נבהל וכמעט רמס את הרוכב שלו. הסוס התרומם במהירות והחל לדהור לכיוון היציאה, כשוולוק שרוע על הקרקע.
3 צפייה בגלריה
טדי ולוק על הקרקע, אחרי הנפילה
טדי ולוק על הקרקע, אחרי הנפילה
ולוק על הקרקע, אחרי הנפילה. זה נראה כואב
(צילום: רויטרס)
בתחילה הרוכב הישראלי – שעלה מארצות הברית - לא זז כלל, וצוות רפואי מיהר למקום עם אלונקה. מצלמות הטלוויזיה הפסיקו לתעד את הרוכב הפצוע, אבל כעבור זמן קצר אמסטרדם 27 נתפס ואילו ולוק קם על רגליו וזכה לתשואות – כולל מדני ג'י וולדמן, שהייתה אמורה להתחרות אבל עקב פציעה של הסוס שלה קווינסלנד הוצאה מהתחרות ברגע האחרון.
אשלי בונד הייתה אמורה להיות הרוכבת השלישית בנבחרת, אבל הנפילה הכואבת של ולוק קבעה שבכל מקרה היא והסוס שלה - דונטלו 141 לא יוכלו לסייע לנבחרת להעפיל לגמר היסטורי.