טניס נחשב לספורט ג'נטלמני שלא מקובל בו להקניט את היריב אחרי הפסדים ובטח לא לריב בחדרי ההלבשה. רבע גמר רולאן גארוס בין קספר רוד הנורבגי להולגר רונה הדני, שהסתיים בניצחונו של רוד, גלש לאירועים מכוערים שלא רואים כל יום.
"קספר רוד התגרה בי אחרי המשחק, צעק לי 'יס!" מול הפנים", טען רונה בריאיון לתקשורת הדנית, "אתה יכול לחגוג כמה שאתה רוצה על המגרש, אני עושה את זה בעצמי. אבל הסגנון שלו מגעיל, הוא היה צריך לכבד אותי. לא רציתי לחבק אותו בסיום, נתתי לו כיף ואז רציתי להיות כמה שיותר רחוק ממנו, כי הוא צעק לעברי שוב ושוב לכל אורך המשחק, זה היה לא ספורטיבי". כריסטיאן רוד, אביו של קספר וגם המאמן שלו, הכחיש את האירוע: "זה שקר מוחלט".
3 צפייה בגלריה
הלגר רונה
הלגר רונה
הלגר רונה משתיק את רוד
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
הלגר רונה
הלגר רונה
הלגר רונה וקספר רוד לוחצים ידיים בקרירות
(צילום: גטי אימג'ס)
גם קספר רוד עלה להתקפה והשיב להאשמות: "הולגר רונה צריך להתבגר", אמר לתקשורת הנורבגית, "אני לא מכיר אותו אישית, אבל ראיתי בטלוויזיה שהוא עושה הרבה דרמה במשחקים שלו. הוא עוד צעיר וחדש בעסק, ויצטרך לדעת איך מתנהגים במשחקים הגדולים".
הולגר רונה נראה עצבני מאוד במהלך כל המשחק, כאשר בשלב מסוים הוא נראה צועק לעבר אמא שלו אנקה: "תעזבי את המגרש, את לא עוזרת לי, את רק בוהה בי". אנקה, שליוותה את בנה לאורך כל המשחקים ברולאן גארוס ויושבת עם צוות האימון, נענתה לבקשתו ועזבה את המגרש. רונה אף נתפס כשהוא מסמן תנועת השתקה לעברו של קספר רוד אחרי אחת הנקודות.
3 צפייה בגלריה
אימו של הולגר רונה עוזבת את המגרש
אימו של הולגר רונה עוזבת את המגרש
אימו של הולגר רונה עוזבת את המגרש
(צילום מסך)
רונה הוא יליד דנמרק הראשון שמגיע לרבע גמר ברולאן גארוס ועקב כך ייכנס לטופ 30 בדירוג העולמי. הדני בן ה-19 התייחס לאירועים הביזאריים באינסטגרם שלו: "אני צריך לשלוט יותר באמוציות שלי, אני מודע לכך ואנסה להשתפר כדי לנצח".
קספר רוד עלה כאמור לחצי הגמר אחרי שניצח 1:6, 6:4, 6:7, 3:6 את רונה והוא יפגוש בחצי הגמר את מארין צ'יליץ' הקרואטי. בחצי הגמר השני ייפגשו רפאל נדאל ואלכסנדר זברב. חצאי הגמר ייערכו מחר (שישי) והגמר יתקיים ביום ראשון.