הוא חוזר: רפאל נדאל הודיע היום (שישי) כי הוא יתחרה בטורניר בריסביין, שייפתח ב-31 בדצמבר ומשמש כהכנה לאליפות אוסטרליה.
נדאל כתב היום באינסטגרם שלו: "אחרי שנה בחוץ, אני מרגיש שזה הזמן הנכון לחזור". כזכור, הספרדי נפצע בינואר 2023 במהלך אליפות אוסטרליה, אז הפסיד למקנזי מקדונלד בסיבוב השני. בתחילה סברו כי הוא ייעדר בין שישה לשמונה שבועות, אבל ההחלמה הלכה והתארכה והוא עבר ניתוח מורכב בשרירי הירך בחודש יוני. כתוצאה מכך לא התחרה בכל השנה והחמיץ את כל הטורנירים הגדולים.
1 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל. חוזר
(צילום: AP /Joan Monfort)
נדאל זכה במהלך הקריירה ב-22 גראנד סלאמים, וראה מהבית איך נובאק ג'וקוביץ' העלה את מאזנו ל-24 זכיות, הכי הרבה בכל הזמנים. הספרדי חגג 37 ביוני האחרון, ואמר מספר פעמים כי ייתכן שיפרוש בסוף 2024.
בריאיון לרשת טלוויזיה ספרדית בספטמבר האחרון, נדאל התייחס לפער בינו לבין ג'וקוביץ': "ג'וקוביץ' היה מתוסכל אם היה זוכה ב-22 תארי גראנד סלאם ולא שובר את השיא, אולי בגלל זה הוא שבר אותו. הייתי רוצה להיות הטניסאי הטוב בהיסטוריה, אבל זאת לא האובססיה שלי. יש לי נקודת מבט אחרת מאשר ג'וקוביץ', אימצתי גישה בריאה יותר. אני פחות כועס כשהדברים הולכים פחות טוב. החמצתי ארבע שנים בקריירה בגלל פציעות, ג'וקוביץ' שיחק יותר ממני וזכה ביותר תארים. אני לא אומר שאני טוב ממנו, אבל זאת המציאות. מבחינה פיזית הוא התנהל בצורה יותר טובה ממני".