איזה כיף, איזה כיף לנו האוהדים שסוף סוף זוכים לצפות בנבחרת ישראלית נלחמת, מעזה, רוצה ומנצחת גם. אליפות העולם עד גיל 20 היה סיפור ההצלחה הכי גדול של הכדורגל הישראלי. נכון שזה טורניר נוער ושהכדורגל בטורניר לא התעלה לרמות הגבוהות של אירופה, ועם זאת, אין להקטין את גודל ההישג שהבחורים הצעירים האלו הביאו לכדורגל שלנו, ביחד עם מאמנם אופיר חיים.
הניצחון של הבחורים על דרום קוריאה גרם לי לחשוב: האם אפשר להשיג תוצאות טובות גם בנבחרות הבוגרות שלנו? בזמן שאני תוהה לעצמי בעוד יום עבודה שגרתי האם זה יכול לקרות, חבר מהמשרד מזמזם שיר של השרוף (חיים צינוביץ'): "שקר החן והבל היופי". באותו רגע נפל לי האסימון: נבחרת הנוער שלנו היא לצערי שקר החן והבל היופי. כמו שהחינניות מטעה ומבלבלת כמו שקר והיופי הוא זמני וחולף, כך לצערי גם ההישג חסר התקדים של נבחרת הנוער.

1 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער של ישראל
נבחרת הנוער של ישראל
נבחרת הנוער של ישראל
(צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)

ההישג הגדול של החבורה של אופיר חיים עלול לחלוף, לא מפני שהבחורים לא מוכשרים, או פחות טובים משאר שחקני העולם (הרי הטורניר הוכיח לנו אחרת). ההישג עלול לחלוף מכיוון שכמו בהבל היופי, היופי של הכדורגל הישראלי נמצא בשיאו עד גילים אלו. בניגוד לשחקנים הצעירים מנבחרות העולם, שיחזרו לאקדמיות גדולות ולמועדונים שבאמת יפתחו אותם, השחקנים שלנו ברובם חוזרים לחמם ספסלים בליגת העל או לחלוק דקות בליגת המשנה.
כולי תקווה שאני טועה ושהשחקנים מנבחרת הנוער, יגדלו להיות שחקנים של הנבחרת הבוגרת ויסבו לנו גאווה גם במעמדים הבכירים יותר. אך כדי שזה יקרה, הם חייבים להשתלב בכדורגל בוגרים ולהתחיל להתפתח כבר מעכשיו. עם כל הכבוד ויש הרבה ממנו לשחקנים, הם לא היחידים שצריכים לפתח, אופיר חיים הוכיח לכולנו שהוא מאמן נבחרת מצוין, גם אותו יש לפתח ולקדם מקצועית וכללית. בינתיים עד שזה יקרה אחזיק אצבעות לשאר הנבחרות שלנו, אל אל ישראל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.