אומרים שכנות היא אחד הערכים החשובים והמכריעים בזוגיות, שבלעדיה כל מערכת יחסים נידונה לכישלון, והאמת ? כנראה שממש לא קל להיות אוהד של מכבי חיפה החל מהרגע שהניפה את צלחת האליפות השלישית. גל אלברמן, יעקב שחר והכוכבים של הקבוצה - אף אחד לא אומר להם מה הם רוצים לעשות מכאן והלאה, אף אחד לא מספר להם את האמת.
ובואו נשים רגע את הכל על השולחן. מכבי חיפה קיבלה בשנה שעברה את הבית הכי קשה שיכלה לקבל: פריז סן ז'רמן (שנכנעה לבאיירן בשמינית), בנפיקה ליסבון (שנכנעה ברבע הגמר לאינטר) ויובנטוס (שנכנעה בחצי גמר האירופית לסביליה, אלופת המפעל הבלתי מעורערת). בבית שבו הייתה אמורה להוות בשר תותחים, חיפה התמודדה יפה מול קבוצות העילית של אירופה, ואחרי הכל גם לקחה אליפות. תוך כדי כל אלו ראינו מפגן ניהולי אדיר, ניהול משברים מופלא של המאמן ברק בכר, שסיפר בעצמו על איך היה לא רחוק מלאבד את כוכביו, והמהלכים שביצע תוך כדי תנועה. ראינו ניהול מקצועי שמגיב מצוין לחיסורים, משפר בדיוק את העמדות שמכבי חיפה הייתה צריכה לשפר, מחליף בזמן אמת ובזמן תגובה אפסי את פלאניץ' הנהדר שעזב לאמירויות בשני בלמים מצוינים שתפסו את מקומו וריווחו את האפשרויות של בכר, שיכל עתה לשחק במערכים נוספים.

1 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)

אבל נראה כאילו מישהו שם לקח את כל ההישגים הללו רחוק מדי. הדרך שבה נתנו לבכר לעזוב, המחליף בדמות מסאי דגו, עזיבתו המסתמנת של דילן בטובינסיקה והעובדה שחלק נכבד מהסגל כבר מגשש מול קבוצות אחרות, מבשרות שבמכבי חיפה מודל 23-24 הפסיקו לדבר על אליפות רביעית והתקדמות בליגת האלופות, אלא רוצים להמר. להימור הזה מטרת על, והיא להסתמך על הקיים. על המאמן אמרו גורמים בקבוצה: "שינסה לא להפריע"; את חסרונו של אצילי (ואולי גם של חזיזה) ינסו למלא עם זר בגיבוי של סוף פודגוראנו, ויבוצע ניסיון לשמור על כמה שיותר מהסגל הקיים ולקוות שדיא סבע יחליט להישאר. במקרה הזה במכבי חיפה יחליטו לגבות את הספסל השנה בצעירים ולהיתלות בתקוות שגוני נאור יהפוך להיות השחקן אותו ראה אלברמן בהפועל ירושלים, שאביאל זרגרי ייכנס לעניינים ולהוסיף ישירות מקבוצת הנוער של דגו את חמזה שיבלי וענאן חלאילי (שחייבים לראות דקות משחק בבוגרים).
האפשרות שאוהדי מכבי חיפה היו רוצים לראות, לפחות מההרגשה שלי, היא החתמת שוער נוסף שיאתגר את ג'וש כהן, החתמת קשר התקפי בסגנון קרים פריי (שכבר שיחק בקבוצה טרם הגעתו של צ'ארון שרי המצוין), השארת דילן בטובינסיקה והבאת תחרות לעמדת החלוץ לדין דוד ואריק שוראנוב. אוהדי מכבי חיפה לא היו רוצים לראות את אצילי עוזב ובצדק, אבל במידה שיחליט לעזוב, יש הרבה שחקנים ברמתו בקבוצות הדרג השני באירופה, אבל העניין כאן הוא עניין של כסף, מאחר ששחקן כזה עשוי להרוויח יותר מערן זהבי (שיאן המשכורות בליגה הישראלית כרגע). משום שנראה שמכבי חיפה הולכת לעונה שתהיה במידה רבה "עונה פיננסית", לא בטוח שירצו להשקיע שם את הסכומים האלה.
מכבי חיפה יכולה וצריכה למנף את ההצלחות בקמפיינים, את האצטדיונים המלאים ואת ההכנסות הכלכליות האדירות, בשילוב השקעה נכונה, על מנת להפוך את הקבוצה לטובה יותר, כשהמודל הוא של קבוצה גדולה בליגה קטנה, ויש כל כך הרבה דוגמאות רלוונטיות. לא חסרים סיפורים בכדורגל הישראלי על קבוצות שיכלו "לבנות שושלת" וכשלו ברגע האמת. לראש ישר עולים סיפורים ממכבי והפועל ת"א, ומהפועל פתח תקווה הגדולה של שנות ה-50. במקום להתרכז בכל אלה, שימו לב לגלזגו ריינג'רס, שבקמפיין חד פעמי הגיעו לגמר הליגה האירופית רק בעונה שעברה.
עם קצת אמונה, ידיים עמוק בכיס וצוות איכותי, אפשר לעשות הישגים יפים. גם עם מסאי דגו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.