המשחק שקיבל את הכותרת ה"גמר האמיתי" של רולאן גארוס, אף שהיה כבר בשלב חצי הגמר, הסתיים כשידו של נובאק ג'וקוביץ' על העליונה - בעיקר בגלל פציעתו של המדורג 1 בעולם קרלוס אלקראס בתחילת המערכה השלישית, שגמרה את הסיפור. אלקראס הפסיד 11 משחקונים ברציפות, וג'וקוביץ' הכניע אותו 3:6, 7:5, 1:6, 1:6.
אם ינצח בגמר ביום ראשון, השביעי שלו בפריז, יהיה זה תואר הגראנד סלאם ה-23 של ג'וקוביץ' - שיא חדש. כעת הוא מחזיק בשיא יחד עם רפאל נדאל.
4 צפייה בגלריה
גוקוביץ' אלקראס
גוקוביץ' אלקראס
גוקוביץ' חוגג
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
4 צפייה בגלריה
גוקוביץ' אלקראס
גוקוביץ' אלקראס
הרגע האכזרי שגמר לאלקראס את המשחק
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
בשלושת טורנירי הגראנד סלאם האחרונים זכו ג'וקוביץ' או אלקראס. ג'וקוביץ' זכה בווימבלדון ביולי האחרון ובאליפות אוסטרליה בינואר, ובתווך זכה אלקראס במייג'ור הראשון שלו (בזמן שג'וקוביץ' החמיץ את הטורניר בגלל שלא קיבל אישור כניסה למדינה בהיעדר חיסון לקורונה). בקרב האחרון והראשון בין השניים, בחצי גמר המאסטרס במדריד בשנה שעברה, הספרדי ניצח בדרך אל התואר. ברבע הגמר לפני כן הדיח אלקראס את רפאל נדאל והפך לחמישי בהיסטוריה שגובר על שני הענקים באותו טורניר.
המשחק התחיל עם 1:1 במערכות, והבטיח קרב צמוד ולוהט בין שני הענקים, אבל כאמור, בתפנית אכזרית בתחילת המערכה השלישית, אלקארס מתח את השריר הארבע-ראשי ונאלץ לקבל רפואי, תוך שהוא מוותר על משחקון. לאחר הטיפול הרפואי התחדש המשחק כשעל הלוח 1:3 לג'וקוביץ'. מאחר שאלקראס בקושי היה מסוגל לנוע, שייט ג'וקוביץ' ונעל את המערכה השלישית בתוך 30 דקות. הפנים של אלקראס בסיומה אמרו הכל.
4 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
חוזר לגמר. רוד
(צילום: AP Photo/Jean-Francois Badias)
4 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
רוד וזברב בסיום חצי גמר חד צדדי
(צילום: AP Photo/Jean-Francois Badias)
במערכה הרביעית כבר נראתה כמו גארבג' טיים, ובסיום חגג הסרבי את העלייה לגמר. "אין ספק שזאת מכה שכולה מזל רע מבחינת קרלוס", אמר ג'וקוביץ' בסיום. "זה הדבר האחרון שאתה רוצה במעמד כזה, אני מאחל לו שיחלים במהרה. אמרתי לו במשחק, עד כמה צעיר הוא ועד כמה שעתידו לפניו, הוא שחקן מדהים ומתחרה מעולה. מגיעות לו כל התמיכה וההערכה. כבוד על המאבק עד הנקודה האחרונה.
"זה היה משחק באמת שונה, רציתי לשמור על פוקוס כשהוא נאבק, השתדלתי לא לחשוב על זה יותר מדי. שנינו היינו על הקצה במערכה השלישית, והייתי חייב ללחוץ עוד טיפה כדי להכריע. שוב, כל הכבוד לו ואני מקווה שהוא יחזור להתחרות במהרה".
מי שינסה לעצור את הסרבי בגמר הוא הפיינליסט של השנה שעברה, הנורווגי, קספר רוד (4 בעולם), שניצח את הגרמני אלכסנדר זברב (22 בעולם) 3:6, 4:6, 0:6. "זה יהיה משחק קשוח עבורי, שנה שעברה זה היה נגד רפאל נדאל, ועכשיו אני נגד ג'וקוביץ'. אנסה להינות, לחייך כמה שיותר, אחרי הכל אני משחק נגד אחד הטובים ביותר. אנסה לעשות את הטוב ביותר שלי, שנינו ניתן את המיטב, בתקווה לעשות את המשחק הטוב ביותר".