אחרי ההפסד המעט מביך של מכבי ת"א למכבי חיפה, לפחות מבחינת איכות המשחק וההתבטלות במערך ההגנתי של איביץ', נשמעו קולות רקע של ביקורות לגבי היכולת של ערן זהבי. משפטים כמו "הוא לא בכושר", "זה לא זהבי שאנחנו מכירים", "הוא מעבר לשיאו". אז בואו נגיד שהכל נכון לרגעים אלה, אבל הזיכרון של אוהדי הכדורגל מאוד קצר.
הוא הגיע אחרי שנתיים בקבוצת פאר בהולנד, איינדהובן, הקבוצה שאחרי איאקס מבקיעה הכי שערים בליגה. שיטת המשחק שם שונה לחלוטין ולמרות שזהבי שיחק שם לרוב כחלוץ בודד, הקשרים והמגינים בפ.ס.וו הם ברמה אחרת והרבה יותר יצירתיים. ערן הגיע לארץ אחרי שבאימון האחרון באיינדהובן נפצע, ותקופת ההחלמה שלו לקחה יותר זמן מהצפוי. עם החזרה למגרשים זהבי, כמו שרק הוא יודע, כבש שני שערים במוקדמות הקונפרנס ליג מול פאוק סלוניקי לאחר שקם מהספסל. הקהל היה בטירוף וההילה סביב הכוכב הישראלי יצרה תקוות רבות להמשך הדרך.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול דילן בטובינסיקה שחקן מכבי חיפה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול דילן בטובינסיקה שחקן מכבי חיפה
זהבי מול בטובינסיקה
(צילום: גיל נחושתן)

המעמד של זהבי במכבי זה לא המעמד שלו באיינדהובן. בישראל הוא הכוכב הבלתי מעורער, זה שהקהל קונה כרטיס למשחק בשבילו, מעודד אותו ללא הפסקה ונותן לו תחושה בדיוק כמו שזהבי אוהב, מלך המגרש. 22 אלף מנויים שקועים בכל תנועה של ערן ומחכים לתנועת הפיו פיו המפורסמת של הכוכב הישראלי. אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד. זהבי הוא מסוג השחקנים שזקוקים לשחקנים כישרוניים סביבם ומגינים מהירים והתקפיים שיודעים להרים כדורים לרחבה. למכבי אין את שני המרכיבים האלה, בטח לא במערך ההגנתי עם חלוץ שפיץ בודד.
על מנת שערן יחזור ליכולת הכיבוש הנפלאה שלו, הוא צריך לידו שחקנים כמו גלוך, יונתן כהן, יובאנוביץ' וגיאגון. בלעדיהם אין לו סיכוי להצליח ולכבוש. זהבי הוא לא שחקן של מתפרצות, אין לו מהירות ואחד על אחד. הוא לא 9 קלאסי שמוריד כדורים עם הראש והחזה לקשרים מהקו השני, הוא לא דריקס או פריצה. אבל זהבי הוא מכונת שערים, ווינר בחסד עליון ושחקן עם קילר אינסטינקט ברחבה. הדבר שזהבי עשה הכי טוב בקריירה, מאז הגיע פאולו סוזה למכבי ושינה את מיקומו במגרש, הוא לכבוש שערים.
תהיו בטוחים שזהבי לא בא להעביר את הזמן בארץ. עם כל הכבוד לשאר הלגיונרים שחזרו למכבי, כמו כהן ודור פרץ, זהבי שיחק שנתיים ב פ.ס.וו והבקיע 37 שערים. הוא לא הגיע למכבי כ"סוס מת", רחוק שנות אור מזה. היו לו הצעות אחרות מפתות במועדונים כמו גלאטסראיי, אולימפיאקוס, פנרחבצ'ה ועוד, אבל הוא בחר במכבי כי הוא רוצה לזכות באליפות. זהבי מקצוען בכל רמ"ח אבריו, הווינריות זורמת לו בדם ואין אחד שרוצה להחזיר את האליפות למכבי יותר ממנו. אז תנו זמן לפיו פיו האגדי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.