המשלחת הישראלית נעלה היום (חמישי) את אליפות העולם באבו דאבי עם אכזבה נוספת, לאחר שפיטר פלצ'יק הודח בשמינית הגמר וסיים את דרכו בתחרות. בכך מסיימת ישראל את האליפות ללא אף מדליה, זאת כשנותרו כחודשיים לאולימפיאדה בפריז.
פלצ'יק (100 ק"ג), המחלים מפציעה, הראה ניצנים של חזרה לכושר לפני כשבועיים, אז זכה במדליית ארד בגרנד סלאם קזסחטן. אתמול (רביעי) קיבל בשורה משמחת לאחר שיריבו המצרי קארים איברהים שהגורל מולו בסיבוב הראשון נפסל, משום שלא עבר את השקילה הנהוגה ערב לפני הקרב. המשמעות: הישראלי עלה אוטומטית לשמינית הגמר, ובכך הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בקיץ.
1 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק בקרב מול שאדי אלנחאס
פיטר פלצ'יק בקרב מול שאדי אלנחאס
הודח אחרי קרב אחד. פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
אלא שבקרב עצמו, הג'ודוקא הפסיד למדורג חמישי בעולם, זלים קוטסוייב. האזרי שלט בקרב מראשיתו ועלה על לוח הניקוד בזכות ווזארי, ואז סיים באיפון שהעלה אותו לרבע הגמר במקום פלצ'יק.
זו אליפות העולם השלישית בחמש השנים האחרונות בה הנבחרת לא מסיימת עם מדליה בתחרות העולמית אחרי 2018 ו-2020, כשרק נציגה אחת (תמנע נלסון לוי) בכלל הגיעה לקרב על מדליה, שמונה ספורטאים הודחו כבר בקרב הראשון שלהם, וכל נבחרת הגברים השיגה ביחד שני ניצחונות. אם כי יש לציין כי שתי הג'ודאיות הבכירות בסגל הנשים, ענבר לניר ורז הרשקו לא הגיעו לאליפות, בדומה לג'ודאים אחרים בכירים בעולם.
הצגת מדי המשלחת הישראלית לפריז
(צילום שמוליק דודפור)

מחר תתקיים התחרות הקבוצתית, בה זכתה הנבחרת בארד באליפות העולם ב-2022, אולם בשל שיקולים מקצועיים לא תהיה נציגות מקומית לישראל. כעת, נבחרות הגברים והנשים ייצאו למחנות אימונים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז.