ברצלונה היא לא הקבוצה הראשונה שבנפיקה מסבכת לה את החיים בשלב הבתים של ליגת האלופות. אחרי ההדחה מהצ'מפיונס, עם תבוסה 3:0 בפורטוגל ו-0:0 בקאמפ נואו, אולי בבירת קטלוניה יכולים להתנחם מעט בעובדה שבנפיקה עשתה בעבר צרות צרורות גם לקבוצה בעלת שם/מוניטין דומה לברצלונה - מנצ'סטר יונייטד. האנגלים והפורטוגלים הוגרלו מספר פעמים לאותו בית בשלב הבתים של ליגת האלופות. זה קרה בין היתר בעונות 2005/06 ו-2011/12. אלו שתי עונות אירופיות שהשדים האדומים ירצו לשכוח.
בעונת 2005/06, יונייטד עם ראיין גיגס, ויין רוני, כריסטיאנו רונאלדו, רוד ואן ניסטלרוי, פול סקולס ועוד רשימה של כוכבים הוגרלה מול הקבוצה מבירת פורטוגל. במפגש ביניהן באולד טראפורד במחזור ה-2 זה נגמר בניצחון 1:2 לאנגלים משער ניצחון של ואן ניסטלרוי בדקה ה-85. המפגש בפורטוגל נעל את שלב הבתים, ושתי הקבוצות הגיעו אליו בידיעה שהן חייבות 3 נקודות. עם מהפך במחצית הראשונה, בנפיקה השיגה 1:2 והעיפה את יונייטד הביתה מהמקום האחרון. אגב, בנפיקה הודחה בסופו של דבר ע"י לא אחרת מאשר ברצלונה, שבסופו של דבר זכתה בגביע עם האוזניים הגדולות.

1 צפייה בגלריה
פדרי בפעולה
פדרי בפעולה
ברצלונה מול בנפיקה
(צילום: AP)

בעונת 2011/12 הן שוב הוגרלו יחד. זה נגמר ב-2:2 באנגליה ו-1:1 בפורטוגל, ובמחזור האחרון יונייטד יצאה למשחק בשווייץ מול באזל. לשדים האדומים היה מספיק תיקו כדי לעלות, אולם השווייצרים הפתיעו את אירופה וניצחו 1:2. אגב, באותה עונה בנפיקה הודחה שוב ע"י אלופת אירופה הנכנסת (צ'לסי). רק ב-2017/18 יונייטד עברה את המבחן עם שני ניצחונות על בנפיקה בשלב הבתים.
ההיסטוריה מראה שלמרות שאין באמת קבוצה מפורטו שמועמדת לזכייה בליגת האלופות, שחזור ההישג המטורף ההוא של פורטו וז'וזה מוריניו ב-2004), עדיין יש לבנפיקה ולקבוצות אחרות מהמדינה הקטנה באי האיברי פוטנציאל לא רע לעשות חיים קשים גם לקבוצות מהשורה הראשונה באירופה. גם קבוצות מפורטוגל יכולות לגרום לנו להישאר עם הפה פעור ברגע שנגמר שלב הבתים של המפעל. נקווה שההפתעות האלו יימשכו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.