חיים חדשים לאצנית האגדית אסתר רוט-שחמורוב. אחרי חודשים ארוכים שבהם טופלה בדיאליזה משום שהשתלת הכלייה שעברה לפני מספר שנים באזרבייג'אן חדלה לפעול, היא זכתה בהשתלה נוספת בבית החולים בילינסון. ביום ראשון הוזעקה לבית החולים לאחר שנמצאה תורמת מתאימה, ולמחרת, שני, עברה את ההשתלה ע"י ד"ר אביתר נשר, מגדולי המשתילים בעולם.
ההשתלה עברה בהצלחה, עם ערכים טובים. בינתיים שוחררה מטיפולי הדיאליזה, שהוחלפו בטיפול קבוע בכדורים. היא גם שוחררה מבית החולים. "אני מתחילה בחיים חדשים", אמרה רוט-שחמורוב.
1 צפייה בגלריה
אסתר רוט שחמורוב
אסתר רוט שחמורוב
ההשתלה עברה בהצלחה. אסתר רוט שחמורוב
(צילום: יונתן בלום)
מצבה של רוט-שחמורוב בת ה-71, הספורטאית האולימפית הגדולה של ישראל בכל הזמנים, הוחמר מאוד בחודשים האחרונים, והיא נאלצה להתאשפז במחלקת ההשתלות של בית החולים בילינסון, בציפייה לתרומת כליה שתציל את חייה.
לפני מספר שנים, לאחר שהחלה לסבול מבעיות בכליה, ונוכח העובדה שחלק מבני משפחתה סבלו תורשתית ממחלת כליות, היא פנתה בבקשה להירשם להשתלה. אחרי שתקופה ארוכה לא נמצא תורם, היא פנתה ב-2009 לבית החולים באזרבייג'אן, ובשנה האחרונה כאמור, הכליה שהושתלה לה הפסיקה לתפקד. הפעם, נמצאה התורמת הגואלת.
לפני שמונה חודשים סיפרה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet: "חלה החמרה משמעותית במצבי הבריאותי, אני מודאגת מאוד. קיימת הצטברות רעלים סביב קרום הלב, מה שאומר שאני במצב קשה. הגעתי לכך שלא יכולתי לשתות אפילו מים וכמובן, לא אכלתי כלום. איבדתי הרבה מאוד ממשקלי ואושפזתי שוב בבית החולים".
רוט-שחמורוב היא מגדולות הספורטאיות והספורטאים בישראל בכל הזמנים, אם לא הגדולה שבהם. היא השתתפה בשתי אולימפיאדות: במינכן 1972 - שם הגיעה לחצי הגמר ב-100 מ', ובחלוף ארבע שנים במונטריאול 1976 - שם סיימה שישית בגמר ה-100 מ' משוכות, כשהיא ראשונה בין רצות העולם המערבי ואחרי חמש רצות מהגוש המזרחי של לפני נפילת חומת ברלין.