עוד משחק של הנבחרת, שוב חוזר הניגון וספגנו שער, הפעם מנבחרת שאפילו לא ניסתה להתקיף. המשחק האחרון חייב להיות נקודת מפנה במידה שנרצה לעלות ליורו. אני מקווה שבצוות האימון של הנבחרת יבינו שאי אפשר לספוג בכל משחק ועדיין לצפות שנעלה ליורו או לכל תחרות אחרת.
לפני הכל, אני ממש לא הולך לגמור את רז שלמה, או כל שחקן הגנה שטעה ברצף של 19 משחקים עם ספיגת שער. הדבר היחיד שצריך לקחת מהרצף הזה הוא שחייבים שינוי, ולא החלפה של שחקן בשחקן אחר כי זה לא עבד. מאז הפעם האחרונה שלא ספגנו גול פתחו 20 שחקנים שונים בחוליית ההגנה של הנבחרת, ראינו גם ששינוי מערך לא עבד, אז מה עוד נותר לעשות חוץ מלחכות לנס? דווקא יש פתרונות. לדעתי, קיימות שתי אפשרויות לשינוי שיוכלו להוביל את הנבחרת קדימה, פתרון אחד מיידי ופתרון אחד עתידי.

1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
רז שלמה והספסל
(צילום: עוז מועלם)

אין דבר יותר ישראלי מאשר לספוג שער במשחק נבחרת, אז אולי ניצור צמד בלמים "ישראלים". המשמעות היא לאזרח את אנריק סאבוריט. השחקן עומד בכל הקריטריונים על מנת לקבל אזרחות, ובעצם הדבר היחיד שמונע את הדבר זה כל מיני עניינים ביורוקרטים שאותם אפשר לפתור בקלילות בשביל לעזור לנבחרת. מלבד החלק ההגנתי בו הבלם מצטיין, ראינו בעונה החולפת שהוא יכול לתרום מאוד לחלק ההתקפי, דבר שלא יזיק לאור המשחקים האחרונים של הנבחרת. צמד בלמים איכותיים כמו סאבוריט ומיגל ויטור לא ראינו בהרכב הנבחרת המון זמן.
האפשרות השנייה היא אור ישראלוב וסתיו למקין. אחרי המונדיאליטו אפשר לדעת בבירור שהם צריכים להיות הבלמים הבאים של הנבחרת. כאן מגיע החלק העצוב: מלבדם לא נראה שגדל בלם ישראלי עם פוטנציאל לשחק ברמות הגבוהות ולהשתלב בנבחרת הבוגרת, ולכן חשוב מאוד לשלב אותם כבר מגיל צעיר בחלונות של הנבחרת כדי שנוכל לקבל מהם תרומה משמעותית בהמשך.
דבר אחרון, בקשר לבוז שקיבל אבו פאני: אני יודע שלחנך אנשים בנושא גזענות אני לא אצליח, אבל אני יכול להסביר להם מה זה להיות אוהד. איך אתה אוהד של הנבחרת ורוצה בהצלחתה, ותוך כדי שורק בוז לחלק מהשחקנים שלה? אתה בעד או נגד הנבחרת?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.