את מורשת מכבי ת"א בכדורסל לא צריך להעלות על כתב. בשנות ה־80 היה עוצר בערבי חמישי, עיתונים נתנו כותרות ראשיות וכל השבת היה שיח סביב הקבוצה. מילאנו, יוגופלסטיקה ספליט, ציבונה זאגרב ועוד גדולות שכבר ירדו מנכסיהן.
סביב מכבי תמיד הייתה שמחה, מדורת השבט של הספורט הישראלי. גם בהפסדים קיבלו תמיכה מקיר לקיר וזה היה מורגש עד לאחרון השחקנים, אך כל זה נסדק בשנת 2008, אז מכבי הפסידה את האליפות לחולון, ונוצר מחול שדים סביב המועדון המפואר הזה. מאמנים באו והלכו כמו מטרו בניו יורק. והכי חשוב ראו על פניהם סבל. כל מאמן עם דינמיקת הסבל שלו. לא נשכח את ספאחיה לא מצליח להחזיק בקבוק מים מרעידות, ואת שלל הפרצופים הסובלים של מאמני מכבי בעבר ובהווה. ספורט לפני הכל זה בידור!! זו הנאה, זו תשוקה – מותר וצריך וחשוב גם להיות עצובים, אחרת אין שמחה.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם )
אבל מה שקורה במכבי כבר הפך לבדיחה רעה והם לא מפנימים שהבדיחה על חשבונם. כל מאמן לאחר שני הפסדים עולה על המוקד, מעמדו מתערער ופה נגמרת השמחה! תשאלו כל מאמן ולא משנה באיזה ענף והוא יגיד לכם שמה שהכי חשוב לו זו יציבות. בואו לא נשכח את הבסיס של כל הדבר הזה, זאת העבודה שלהם, זו הפרנסה שלהם וחשוב להם לשמור על יציבות. כולנו יודעים שאי אפשר להחליף קבוצה, אבל כולנו כבר יודעים שיציבות והתמדה מביאים תוצאות. שיפסיקו שם במכבי להעלות על מזבח כל מאמן שמגיע, בטח ובטח מאמנים עם קדנציה שניה ושלישית. אם לא עבד בפעם הראשונה למה חזרתם לשם? ואם כבר חזרתם, תנו לעבוד!
אני אוהד מכבי הרבה שנים ומה שחשוב לעוד אלפי אוהדים כמוני זה חדוות המשחק, וחדוות משחק לא יכולה להגיע עם מאמן שעננת פיטורים על צווארו .ספורט דורש סבלנות, התמדה ותשוקה – ללא זה שום ספורט לא מתרומם. עייפנו מפרצופים שכל הפסד הוא סוף האנושות, יש לנו מספיק מזה בארץ הקשוחה שלנו. רוצים לראות תמיכה, עזרה, חיוכים – להיות עצובים בהפסדים זה הדבר שהכי בונה, אבל להיכנס לפרופורציות! מכבי היא גוף פרטי, זה נכון, אבל ללא האוהדים גם הוא לא שווה שום דבר. ביום חמישי ראיתי היכל שמח, גאה ומעודד ללא הרף. את החלק שלהם הם יודעים לעשות מעולה, אז בבקשה, תחזירו לנו בחזרה אהבה שבאה לידי ביטוי בשמחה שלכם גם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.