אף מאמן לא היה נשאר בהפועל באר-שבע אחרי התוצאות האחרונות. שתי רביעיות ממכבי חיפה, רביעייה מבני סכנין, שלוש ממכבי ת"א ולקינוח הפסד בגמר הגביע לקבוצה מהפלייאוף התחתון. אלה דברים שלא מתקבלים על הדעת ממועדון שרואה את עצמו כאחד הגדולים בארץ. מכבי ת"א ומכבי חיפה היו מודיעות לברדה על פרידה עוד לפני גמר הגביע.
אבל ברדה והפועל באר-שבע זה סיפור מהאגדות. הילד שחזר מקריירה מצליחה בבלגיה כדי להביא למועדון שהוא גדל בו אליפות אחרי 40 שנה, שהפכה לשושלת של שלוש צלחות ברציפות. אחר כך הוא הפך למאמן מוצלח, שזכה בגביע והביא אותה פעמיים למקום השני, למרות שהתקציב שלה נמוך יותר משל מכבי ת"א ומכבי חיפה. הפרידה ממנו בהודעה קצרה לתקשורת צורמת, אבל מצד שני - כל אוהד יצטרך לשאול את עצמו האם הוא כבעלים היה משאיר את ברדה לאור התוצאות הללו, עם כל האהבה לסמל הגדול ביותר בתולדות הקבוצה. באר-שבע היא קבוצת כדורגל מיוחדת, עם לב ונשמה שאין בשום מקום אחר, אבל גם היא צריכה לפעול משיקולים קרים לפעמים, כמו תאגיד חסר לב כשהמנכ"ל לא מגדיל את הרווחים. אם אלונה ברקת הייתה משאירה את ברדה, ההחלטה הייתה מובנת. מצד שני, אי אפשר להגיד שהיא טועה לחלוטין, או שזה מהלך קפריזי שלא קשור למציאות.
1 צפייה בגלריה
ברדה
ברדה
יש לו מניות רבות בכישלון העונה. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
ברדה: "כולם לקחו את זה מאוד קשה"
(באדיבות one)
וצריך לומר גם לאוהדים, אנשי עסקים עשירים לא עומדים בתור כדי לרכוש קבוצות ישראליות. אלונה ברקת הפכה את הפועל באר-שבע לאימפריה, לפני ברק בכר ואליניב ברדה. הקרדיט על כל ההצלחות הוא קודם כל שלה, כמו שהקרדיט על האליפויות של מכבי ת"א מגיע קודם כל למיץ' גולדהאר. זה לא מובן מאליו שבעלים מוציאה מכיסה הרבה כסף כדי לחזק את הקבוצה, גם אם זה לא בסטנדרטים של מכבי ת"א ומכבי חיפה. עם התקציב של באר-שבע אפשר להיאבק על האליפות, ובטח שאפשר לסיים עונה בצורה טובה יותר. לברדה יש מניות רבות בכישלון העונה, גם לשחקנים לא חסר. הוא המנהיג של הקבוצה הזו, והיא התנהגה כמו קבוצה קטנה שכל מה שיש לה בראש זה גמר גביע. באר-שבע סיימה את התקופה הזו בה גביע היה חזות הכל, היא כבר לא קבוצת שוליים בכדורגל הישראלי. גביע הוא עדיין חשוב, אבל זה רק הבונוס. חתיכת הגלידה שעל העוגה.
הפועל באר-שבע רשמה 13 הפסדי ליגה העונה, היא הודחה מאירופה בשלב מוקדם, לא הייתה חלק ממאבק האליפות, ולא זכתה בגביע המדינה. זאת השורה התחתונה של העונה הזאת. אם הטיעון היחיד בעד אליניב ברדה זה שהוא סמל ויידע להרים שוב את הקבוצה, אז זה טיעון לא טוב שאינו מחזיק. יש גם דיווחים בתקשורת לפיהם ברדה ביקש להגדיל את תקציב השחקנים, בקשה הגיונית. אך לאור הביצועים שלו ב-2023/24, כלל לא בטוח שהוא האיש הנכון למשימה. בסופו של דבר, ברדה נכשל העונה, ולברקת יש את כל הסיבות בעולם להיפרד ממנו.