יוליה צ'רנוי, חברת בית הלוחם תל אביב, זכתה במדליית הזהב בירי ברובה אוויר למרחק 10 מטרים באליפות העולם בקליעה פראלימפית, המתקיימת בפרו. לפי בקשה מיוחדת, דאגו המארגנים שהמוקדמות והגמר יתקיימו לפני תחילת יום הכיפורים.
צ'רנוי (43) סיימה את המוקדמות במקום השביעי עם 633.7 נקודות. הישראלית הובילה בגמר מההתחלה וסיימה ראשונה, ב-4 עשיריות יותר מנטשה הילטרוף הגרמניה. צ'רנוי, יש לציין, כבר הבטיחה את מקומה במשחקים הפראלימפים בפריז 2024.
1 צפייה בגלריה
צ'רנוי ומדליית הזהב
צ'רנוי ומדליית הזהב
צ'רנוי ומדליית הזהב
(צילום: גיא סטריק)
"רעדתי בסוף התחרות, זו זכייה ראשונה שלי במדליית זהב באליפות עולם וזה מרגש", אמרה צ'רנוי. "רק לפני שבועיים השתתפתי באליפות אירופה, ושם לא הלך לי טוב, אבל למדתי מזה. התאמנתי כל יום ועבדתי עם המאמן שלי, גיא סטריק ועם המאמנת המנטלית אנה גרבר לסין. המדליה היא מאמץ משותף של כולנו".
סטריק: "זהו ניצחון מאוד מתוק. על יוליה עברה שנה לא פשוטה בשל שבר בקרסול שגרם לכאבים בתחרויות עצמן ומחוץ להן. אחרי המקום הרביעי באליפות אירופה, עבדנו חזק על הקטע המנטלי, והפעם, היא הובילה לאורך כל הגמר. זה הישג יוצא דופן מכיוון שזה מקצה משותף לנשים וגברים עם מספר משתתפים גבוה, מולם התחרתה ראש בראש. ללא ספק הישג מדהים".
יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, סיכם: "אלופת העולם שלנו, יוליה צ'רנוי, ממשיכה בשרשרת הצלחותיה לקראת המשחקים הפראלימפיים בפריז 2024. כבוד ליוליה וכבוד לדגל".