בשנה שעברה, ארסנל הייתה כפסע מזכייה באליפות, לראשונה משנת 2004. המאמן מיקל ארטטה, שכשחקן היה חניכו של מאמן הקבוצה האגדי, ארסן ונגר, התחיל את עונתו הרביעית על הקווים. הפספוס של השנה שעברה לא נתן לו מנוח והוא ביצע כמה שינויים בקבוצה שיעזרו לו להשיב לתותחנים את האליפות.
השינוי הראשון הוא בהעמקת הסגל. הבאתם של מספר שחקנים יכולה להשפיע על המשך העונה. דויד ראיה כבר תפס את מקומו של ארון רמסדייל בשער. גם הבאתם של דקלן רייס וקאי האברץ מווסטהאם וצ'לסי (בהתאמה) לקישור עוזרת. כזכור, העונות בפרמייר ליג ובליגת האלופות מאוד ארוכות וצריך קאדר נרחב (לעתים גם של קבוצת המילואים) כדי להגיב לכל תרחיש, מפציעה או הרחקה ועד לסיבות אישיות (כגון משמעת).

1 צפייה בגלריה
אנקטייה וסאקה חוגגים
אנקטייה וסאקה חוגגים
אנקטייה וסאקה חוגגים
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

השינוי השני התחיל עוד בשנה שעברה. בדומה למודל של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי - אין תלות בשחקן אחד (דוגמת לבנדובסקי בברצלונה או רונאלדו בימיו בריאל מדריד), אלא כמה וכמה שחקנים שיודעים להבקיע ביום נתון. בוקאיו סאקה ומרטין אודגור הבקיעו 5 שערים כ"א בכל המסגרות, אבל גם גבריאל ז'סוס שחזר מפציעה ולאנדרו טרוסר מסוגלים לשים את הכדור ברשת. גבריאל מרטינלי עשוי גם הוא להצטרף לרוטציה, כשיחזור לכושר.
השינוי השלישי הוא יותר ברמה המנטלית. רוב הסגל רץ כבר מספר שנים. ייתכן והם לא ייקחו אליפות או יזכו בליגת האלופות- אבל חוסר ניסיון לא יהיה התירוץ המוביל. אמנם הגיל הממוצע הוא עדיין 25 ובכל זאת. ארסנל מסוגלת לתת עונה טובה בכל המסגרות, כל עוד לא תיפול למלכודת של העונה הקודמת, של שאננות ונפילה מהרגליים ברגעי האמת.
ביום שלישי ארסנל תקבל את המבחן הרציני הראשון בליגת האלופות. סביליה אמנם לא מועמדת לזכייה במפעל, ועם זאת, היא מוגדרת כיריבה הכי קשה על ראשות הבית. מומלץ לפקוח עין על יוסף א-נסירי שהפך לשחקן הבולט שלה בשנים האחרונות וכן על דודי לוקבאקיו. האחרון מוגדר במולדתו בלגיה כלוקאקו משופר, ויכול לעשות את ההבדל במשחק נתון, אם רק יקבל הזדמנות מתאימה. המשחק לא יקבע דבר, אבל הוא עשוי לסמן את הכיוון אליו ארסנל הולכת העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.