במרחק נגיעה מהתואר: טאדיי פוגצ'אר ניצח גם בקטע ה-20 בטור דה פראנס, הקטע הלפני אחרון, והוא כנראה יוכתר מחר (ראשון) לאלוף בקטע האחרון, שיהיה קטע נגד השעון. לא נראה שיש מה שימנע מהרוכב הסלובני לנצח בטור דה פראנס בפעם השלישית בקריירה. הסלובני יהיה הראשון מאז מרקו פנטאני ב-1998, שזוכה בג'ירו ד'איטליה ובטור דה פראנס באותה שנה.
ב-500 המטרים האחרונים של הקטע ההררי בן 132 הק"מ, פוגצ'אר ויונאס וינגור היו צמודים. פוגצ'אר הצליח לברוח ולנצח בקטע הלפני אחרון, הניצחון החמישי שלו בטור השנה. הוא מוביל על וינגור השני ביותר מחמש דקות, וינגור כבר הודה למעשה בהפסד אתמול ואמר כי בכוונתו לנסות לשמור על המקום השני. פוגצ'אר שזכה בטור ב-2020 וב-2021, צפוי להשלים את הזכייה מחר בקטע האחרון, קטע של 33 ק"מ ממונאקו לניס נגד השעון, שלא צפוי להשפיע יותר מדי על התוצאה הסופית. הטור לא יסתיים בפריז כמדי שנה, בגלל ההכנות לאולימפיאדה.
1 צפייה בגלריה
טאדיי פוגצ'אר
טאדיי פוגצ'אר
בדרך לניצחון. טאדיי פוגצ'אר
(צילום: AP Photo/Jerome Delay)
דרק ג'י מ"ישראל פרמייר-טק" הצליח לשמור על המקום התשיעי הכללי, והוא בדרך להבטחת מקומו בעשירייה הראשונה. ריצ'רד קאראפאס סיים במקום השלישי ויהיה האקוודורי הראשון בהיסטוריה שזוכה בחולצה המנוקדת, המוענקת למטפס הטוב ביותר.
פוגצ'אר הנרגש אמר בסיום: "לא יכולתי להיות מאושר יותר, אם הייתם אומרים לי שזה יהיה מצבי בטור לפני התחרות אז לא הייתי מאמין לכן. נהניתי מאוד, זה הלך כמו שציפינו. אני מאושר בשביל החברים שלי לקבוצה. אני אשתדל ליהנות מהזכייה מחר".