איך שגלגל מסתובב לו. בשנה שעברה, בדיוק באותו מקום, ארינה סבאלנקה לא רצתה להראות את פניה לקהל. היא בדיוק הפסידה לקוקו גוף בגמר אליפות ארה"ב, הטיחה את המחבט לרצפה ולאחר מכן אף זרקה אותו לפח.
"זה שיעור עבורי, אעבוד קשה ואחזור חזקה יותר", הבטיחה הבלארוסית. הבטיחה וקיימה. הלילה (בין שבת לראשון) באצטדיון ארתור אש, סבלאנקה כבר הניפה את התואר בפלאשינג מדו עם ניצחון 5:7, 5:7 על ג'סיקה פגולה האמריקאית. המייג'ור השלישי שלה בקריירה.
3 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
סבאלנקה מחבקת חזק-חזק את הגביע
(צילום: Mike Frey-Imagn Images)
סבאלנקה דמעה. "אני פשוט זוכרת את כל ההפסדים הכואבים כאן באליפות ארה"ב", הסבירה בטקס חלוקת הגביעים. "הייתי צריכה לעבור את כל הדברים האלה, את השיעורים הקשים כדי להיות מסוגלת להחזיק בגביע היפה הזה. מרגישה שאני האדם המאושר ביותר בעולם ברגע זה".
הניצחון של סבאלנקה מגיע לאחר שנה מטלטלת. היא פתחה את 2024 בזכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה, אך חוותה טרגדיה אישית במרץ האחרון כאשר בן זוגה לשעבר, קונסטנטין קולצוב, מת בנסיבות טרגיות. למרות האתגרים הרגשיים והפיזיים, סבאלנקה המשיכה להתחרות, אם כי נאלצה לפרוש מטורניר ווימבלדון בגלל פציעה.
פתיחת השמפנייה בחדר ההלבשה
"לא הפסקתי להאמין, למרות כל האתגרים שעברתי בחיי", אמרה סבאלנקה בהתייחס לטרגדיה ההיא שפקדה אותה. "המשכתי לדחוף את עצמי, ואני מניחה שפשוט הגעתי לגבול מבחינה רגשית ופיזית. היה חשוב לי מאוד לקחת צעד אחורה, פשוט להטעין מצברים מחדש".

הטעינה מצברים

החלטתה לדלג על המשחקים האולימפיים בפריז לטובת מנוחה והתאוששות הוכיחה את עצמה. סבאלנקה הגיעה לניו יורק רעננה ורעבה להצלחה, ושמטה לאורך כל הטורניר שתי מערכות בלבד. "עברתי הרבה על ומחוץ למגרש, ופשוט הבנתי איך לשלוט ברגשות שלי ולהישאר מאוזנת", הוסיפה המדורגת 2 בעולם. "גם כשדברים לא הולכים, אני פשוט ממשיכה להזכיר לעצמי: 'קדימה ארינה, עברת הרבה. זה רק משחק טניס, ואת יכולה להתמודד עם הרגשות האלה".
3 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
"לא הפסקתי להאמין". סבאלנקה, הגביע וגדודי הצלמים
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)
3 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
גאה בעצמה. סבאלנקה
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הניצחון הפך את סבאלנקה לאישה הראשונה שזוכה באליפות ארה"ב הפתוחה לאחר הפסד בגמר בשנה הקודמת מאז סרינה ויליאמס ב-2012. סבאלנקה אף הפכה לראשונה שזוכה בשני המייג'ורים על מגרשים קשים באותה שנה מאז אנג'ליק קרבר ב-2016. הקודמות שעשו זאת הן שטפי גרף (1988 ו-1989), מוניקה סלש (1991 ו-1992) ומרטינה הינגיס (1997).
בטקס הענקת הגביע, הבלארוסית, כאמור, התפרקה. "זה יישמע קל, אבל לעולם אל תוותרו על החלום שלכם ופשוט תמשיכו לנסות, תמשיכו לעבוד קשה", אמרה לקהל בקול חנוק. "ואם אתם באמת עובדים קשה ומקריבים הכל למען החלום שלכם, יום אחד תשיגו אותו".
סבאלנקה סיכמה: "אני פשוט גאה מאוד בעצמי. אני אף פעם לא אומרת את זה, אבל באמת חבר'ה, אני גאה מאוד בעצמי. אני גאה בצוות שלי שלא משנה מה, לא משנה באיזה מצב נתקלנו העונה ובעבר, הצלחנו לעבור את זה".