מונדיאל 2022 הוא אחד שאי אפשר לסקר מבלי להזכיר את השחיתויות שהובילו לבחירת המארחת לצד הפגיעה המתמשכת של קטאר בזכויות אדם, שאף משפיעה על האוהדים שבחרו לראות את הטורניר מהאצטדיונים. אספקט שנותר מאחור, ושנוטה לעלות עם כל טורניר בינלאומי, הוא החשש מפציעתם והוצאתם מכשירות של שחקנים מובילים במסגרות לאומיות. החשש נהיה מוחשי עוד יותר במונדיאל הנוכחי, שכפה הקפאה של הליגות בכל העולם באמצע העונה.
הבעלים הקולני ביותר ב-NBA, מארק קיובן של הדאלאס מאבריקס, מתח ב-2014 ביקורת חריפה על הוועד האולימפי לאחר הפציעה הקשה של פול ג'ורג': "המזימה הגדולה ביותר הוועד האולימפי הוא השכנוע שהאולימפיאדה עוסקת בפטריוטיות וגאווה לאומית במקום בכסף". אמנם הפציעה של ג'ורג' הייתה מחרידה, אך הטענה הרווחת היא שפציעת ספורט יכולה לקרות בכל עת, על המגרש ומחוצה לו, במהלך העונה ואחריה.
1 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א עם אמיר קטאר
ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א עם אמיר קטאר
ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א עם אמיר קטאר
(צילום: AP)
כשהאלטרנטיבה היא הקפאת העונה, שחקנים לוקחים בחשבון את הוויתור על זמן המנוחה כשהם מתחייבים לנבחרות הלאומיות במהלך חודשי הקיץ. אפשר להניח שההשתתפות במונדיאל מציעה יתרונות מקצועיות שמחפות על הסיכונים ולכן משתתפים בטורניר הנוכחי גם כן הכוכבים הגדולים ביותר.
המונדיאל בקטאר הוא אחד שמסמל קו פרשת המים ביחסים בין התאחדויות הכדורגל באירופה לפיפ"א, עם נבחרות אנגליה ודנמרק ששוקלות עתירות משמעותיות נגד הארגון לאור האזהרות החריפות שניתנו בכל הקשור להופעה עם סרט הקפטן OneLove.
דגש בעתירות אלו צריך לגעת גם כן בבריאות השחקנים ואליהן חשוב שיצטרפו הקבוצות עצמן. לצורך העניין, הבלם הצרפתי של באיירן מינכן לוקאס הרננדס נפצע במשחק הפתיחה של הנבחרת נגד אוסטרליה וקרע את הרצועה הצולבת, פציעה שזמן ההחלמה שלה ארוך ועלולה להוביל לפציעה בהיעדר מנוחה נכונה.
הגאווה הלאומית והרצון להוכיח אותה על הבמות הגדולות בעולם מובנת ואף מבורכת, אך היא מסוכנת. התאחדויות שמתיימרות להגן על שחקניהם צריכים להוביל את השיח בנושא מול פיפ"א ולנסות לייצר מערכת שלא תפגע בפעילות השוטפת של הקבוצות למעט עבור משחקים נקודתיים. המחיר לא משתלם, במיוחד לא עבור המונדיאל הנוכחי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.