"לשחרר את ווילי" הוא סרט דרמה משפחתי משנת 1993. במרכז העלילה עומד ילד בשם ג'סי שנשלח לבצע עבודות שירות בפארק ימי, ומצליח להתיידד ולאלף לוויתן קטלן בשם ווילי. לסרט יצאו שני סרטי המשך, אמש בשעה 20:50 בערך יצא לאקרנים הסרט הרביעי בסדרה.
אין ספק שבשורה התחתונה שוב נכשלנו: לא נצליח להגיע אפילו לפלייאוף, ההגנה קטסטרופלית והופכת נבחרת אפורה כמו סקוטלנד למחוררת רשתות סדרתית (תבדקו כמה פעמים הם כבשו יותר מ-2 שערים במשחק רשמי שלא מול סן מרינו, גיברלטר ודומותיהן). ניהול החילופים של המאמן טוב רק במעט ממשחק ההגנה שלנו.

1 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)

מצד שני, לא הרבה יחלקו עליי שזו גם הנבחרת הכי מלהיבה שהייתה לנו בעשורים האחרונים, כזו שבכל דקה יכול לקרות לה משהו באחד מצדי המגרש. רק לפני מספר שנים התלוננו על כך ששחקני ההתקפה לא מביאים את היכולת שלהם מהקבוצות כשהם מגיעים לנבחרת, ומבט מהיר על 2 החלונות הבינלאומיים האחרונים מראה את זהבי עם 6 שערים, דאבור עם 3 ואפילו וייסמן ומנור עם שער אחד כל אחד.
הנה ספוילר קטן למה שיקרה אחרי שווילי רוטנשטיינר יעזוב - כמו בתסריט השמיכה הקצרה, ינסו למשוך אותה הפעם לכיוון ההגנה, יביאו מאמן הגנתי שיוותר אולי על מערך שלושת הבלמים, אבל ישחק 4-5-1 עם 5 קשרים דפנסיביים ונספוג אולי 2 שערים פחות, אבל נפסיד 1:0 בכל משחק ממצב נייח (כי מה לעשות שבמצב נייח המערך לא חשוב), בדרך נאבד גם שחקנים כמו סולומון ועבדה, ומול נבחרות ברמה של איי פארו נחזור להוציא נקודה בלבד. כבר היינו בסרט הזה לפני, ולא רק שלא הגענו להישגים, אלא איבדנו גם את הרצון לצפות בכלל במשחקי הנבחרת.
במקום זה אני מציע להשאיר את המאמן הנוכחי על הקווים ולנסות לחזק את הנקודות החלשות אצלו. לדוגמה, מה שמנסים לעשות עם טל בן חיים כמאמן שחקני ההגנה. הקמפיין הבא של ליגת האומות במוקדמות יורו 2024 הוא הסיכוי הגדול ביותר שלנו ומול נבחרות ברמה שלנו. הכדורגל שאנחנו משחקים כרגע, ביחד עם שיפור הדרגתי במשחק ההגנה, הוא הדרך שלנו להגיע לטורניר גדול. במקרה הטוב ביותר נגיע באמת להישגים, ובמקרה הגרוע, למרות שנדע לפני כל משחק שנפסיד, עדיין נהייה מרותקים למסך בשביל לראות איך זה יקרה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.