לפנים, אי אז בשנים, לפני היכחדותו של אחרון הדינוזאורים, הייתי, בין השאר, כתב ספורט במקומון צפוני גדול. ראיינתי, בין היתר, כדורגלנים שנחשבו, בשעתם, לכוכבים. רובם ככולם השיבו לשאלתי "איך מרגיש כוכב?" באותה קלישאה חבוטה, אשר כבכל קלישאה היה גם בה גרעין של אמת – "כוכבים יש רק בשמיים". לא אתבלבל: לרובם היה אגו גדול ונפוח, אבל חרף גודלו ונפיחותו הם שמרו על מידתיות ואף על צניעות. אף לא אחד מהם חשב כי בשל כוכבותו מגיעות לו זכויות יתר.
ערן זהבי הוא כוכב גדול. סביר להניח שהוא מודע לכוכבותו, אבל הוא לא מתנשא. מכריו מעידים על השקעה ורצינות כמעט לא מצויות. הוא ממשיך להצדיק את מעמדו וחשוב לו להיות בנבחרת. אם זהבי חיוני לנבחרת ואם אין לו תחליף (גם אם יש לו, אולי, מחליף), נכון וראוי לזמן אותו אליה. אפשר וצריך לא לקיים מולו משחקי כוח על מעמד, כבוד ויוקרה - שלושה דברים שלא חסרים, בלשון המעטה, ליוסי בניון, אשר על פיו יישק דבר ולפי מוצא פיו ייקבע האם זהבי יזומן לנבחרת או יישאר מחוץ לה.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)

הפיכת נושא הלינה שלו (בחדר יחיד או בחדר זוגי) לשיקול מרכזי בקביעת התשובה על שאלת הזימון, כלומר לאפשר לו לשוב לנבחרת, הופכת את הדיון בסוגיית זימונו כמעט למגוחך, ודאי למביך. אם זהבי עשוי להועיל לנבחרת - זמנו אותו, יוסי ושאר אנשי הצוות המקצועי. מבחינה אסטרולוגית כוכבים יש, אכן, רק בשמיים, אבל מבחינה כדורגלנית – כוכבים יש גם על פני האדמה בכלל ובמגרשי כדורגל בפרט. אחד הזוהרים שבהם הוא זהבי. אין לו גינוני כוכבות בלתי נסבלים והוא אינו מסתובב כטווס המתהדר במניפת נוצותיו הפתוחה לרווחה. אולי יש לו סיבה מוצדקת (זכותו לפרטיות ובהקשר זה אף לחסיון ולחשאיות) להתעקשותו על לינה בחדר משלו. אולי הוא מרגיש וחושב שמגיע לו זכות יתר זו. סו וואט.
אין טעם ואין צורך להפוך את סוגיית הלינה לבעיית ליבה, לאמת מידה יחידה לזימונו או לאי זימונו לנבחרת. יש לו עוד שנים אחדות לתרום? נצלו אותן, חברים. דבר לא ייגרע מכבודו של יוסי בניון אם ימחל על כבודו ולא יהפוך את הנושא למאבק עקרוני. זה מיותר. זו בעיה בסדר גודל של זבוב. אבל כאשר הפיל שבחדר הוא מבחן כוח, כבוד, יוקרה ומעמד, קצת קשה לראות את סוגיית הלינה במידתיות המתבקשת: כעניין פעוט, שולי וזניח.
העץ הוא גבוה. מוזר שטיפסו עד לצמרתו. מי מתנדב להביא סולם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.