חצי גמר הפלייאוף ייפתח היום (חמישי) כאשר מכבי תל אביב תארח את בני הרצליה למשחק הראשון (הטוב משלושה משחקים), ומחר הפועל ירושלים תשחק מול הפועל חולון במשחק לוהט לא פחות. הנה ארבעת השחקנים שיוכלו לעשות את ההבדל, ויכולת טובה שלהם תביא את קבוצתם לגמר הפלייאוף המיוחל

אדם אריאל

אחת העונות הטובות של הגארד הייתה ב-2019/20 במדי מכבי ראשל״צ איתה הוא גם חגג עלייה לגמר הפיינל פור על חשבון הפועל ירושלים אחרי שלשת ניצחון מהדהדת, אותה שלשה הייתה אחת מהגורמים לכך שהוא חזר עונה לאחר מכן לקבוצה בה גדל, מתוך הבנה שהוא עשה את קפיצת המדרגה שלו בתור ישראלי משמעותי ובתור אחד שמגיע למאני טיים חד ומפוקס.
בעונה שעברה הוא אכן היה שחקן משמעותי בירושלים עם ממוצעים של 9.7 נקודות ו-2.8 ריבאונדים בקצת פחות מ-23 דקות. אך בעונה הנוכחית זה כבר סיפור אחר לגמרי, בערב נתון הוא יכול להפגיז חמש שלשות ולהיות כוכב המשחק ובמשחק לאחר מכן הוא נעלם לחלוטין. הפועל ירושלים של העונה מסתמכת בעיקר על היכולת של הזרים שלה רטין אובסוהן וסולימאן בריימו, אבל בסדרה מול יריבה כמו הפועל חולון עם סגל עמוק וכימיה קבוצתית, חוסר היציבות של הישראלים באדום עלול להוות חיסרון, לכן הפועל ירושלים את אדם אריאל יציב ומפוקס.
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
אדם אריאל. הפועל ירושלים צריכה אותו
(צילום: אורן אהרוני)

כריס ג׳ונסון

אין ספק שאחד הזרים הכי דומיננטיים בליגה בשנתיים האחרונות הוא כריס ג'ונסון. לא במקרה הפועל חולון האריכה לו את החוזה בשנתיים נוספות כבר בינואר האחרון, בידיעה שאם היא תחכה עם זה עד השלבים האחרונים של העונה - אז קבוצות אחרות ילטשו אליו עיניים.
אבל בגיל 32 ואחרי קריירה ב-NBA כולל לא מעט מעברים בין קבוצה לקבוצה נראה שמה שמעניין את הפורוורד זה מציאת בית חם, וזה בדיוק מה שהוא מצא בחולון, והוא מאוד אוהב להיות בישראל. גיא פניני אמר בלא מעט ראיונות שאם הוא היה יכול לאזרח זר לנבחרת ישראל אז הוא היה לוקח את ג'ונסון. השילוב הזה בין תחושת שייכות, הידיעה שסומכים עליו ונותנים לו תפקיד משמעותי בקבוצה יחד עם אורח החיים הספורטיבי שהוא דוגל בו גורמים לו להגיע כמעט לכל משחק בשיאו כשהוא עומד על ממוצעים של 12.9 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-16.2 נקודות מדד ב-28 דקות. ג'ונסון אולי ירצה לנקום בהפועל ירושלים בה שיחק מעט ב-2018, אך בשל הפציעות הרבות מהן סבל החליטו במועדון להיפרד ממנו ופיספסו פוטנציאל ענק.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון
כריס ג'ונסון
כריס ג'ונסון. אחד הזרים הטובים בליגה
(צילום: FIBA Photos)

אנטה ז'יז'יץ'

נראה שכולם זוכרים את הרגע המפחיד והמדאיג של העונה הנוכחית שקרה ממש לא מזמן כשבמהלך המשחק מול הפועל חיפה, ז'יז'יץ' קיבל מכה בראשו ונחת על הפרקט שם ראשו ספג מכה נוספת. הסנטר אובחן עם זעזוע מוח ונעדר מהסדרה מול הפועל תל אביב בה מכבי תל אביב ניצחה 1:3, אבל הרגישה היטב את החיסרון שלו בקו הקדמי.
מי שהיה אמור להחליף את ז'יז'יץ הוא ג'יילן ריינולדס שלא תיפקד לאורך הסדרה, עם ממוצעים של 2 נקודות ו-3.6 ריבאונדים בלבד. ריינולדס איבד את הקרדיט שנתן לו אבי אבן ובמשחק מספר 4 הוא סופסל. בינתיים, הצהובים קיבלו חדשות טובות כאשר הסנטר הקרואטי שב לאימונים מלאים, אולם לא ברור אם הוא נמצא בכושר משחק מלא כיוון שלא שיחק כבר 17 ימים. ז'יז'יץ' נחוץ מאוד בסדרה הזאת כדי שמכבי תוכל לעמוד מול הסנטר הנפלא של בני הרצליה צ׳ינאנו אונואקו. בשני הניצחונות על הרצליה העונה ז'יז'יץ' היה בסגל הצהובים וכשהוא נח וריינולדס החליף אותו - הם הפסידו. נכון, אי אפשר לתלות את הכל על שחקן אחד אבל אין ספק שהקרואטי עשה העונה קפיצת מדרגה משמעותית והוא גם רוצה להוכיח את עצמו כדי לקבל חוזה חדש במכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'. חוזר למגרשים
(צילום: עוז מועלם)

צ'ינאנו אונואקו

השם של אונואקו לא מפסיק לעלות בימים האחרונים בכל מיני דיווחים באירופה בהקשר של מכבי תל אביב לעונה הבאה, כמו גם קליבלנד שלא יכולה להתעלם מהעונה המטורפת שהוא עושה בבני הרצליה עם ממוצעים של 15.7 נקודות, 9.4 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים ב-26.7 דקות. יחד עם אנטה ז'יז'יץ' הוא נחשב לשחקן הפנים הטוב בליגה כשהוא מוביל אותה במדד היעילות, בריבאונדים ובריבאונדים לדקה.
בבני הרצליה מספרים שלמרות היכולת הפנומנלית שלו הוא לא מוריד את הרגל מהגז, ומגיע באנרגיות שיא גם לאימוני רשות שבדרך כלל מיועדים לשחקנים הצעירים יותר, בהם הוא מתרכז בעיקר בעבודה על הדברים שהוא צריך עוד לשפר. הסנטר בעיקר דואג לשים בצד את כל הבאזז סביבו, לכן הוא לא מתראיין לתקשורת ומתרכז רק באימונים.
4 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו. השחקן הטוב בליגה?
(צילום: עוז מועלם)
אם לוקחים לצורך השוואה את ז'יז'יץ', אז אונואקו נחשב לשחקן אתלטי יותר. הוא ריבאונדר טוב יותר (הקרואטי עם ממוצע של 5.8 ריבאונדים) ובעל ראיית משחק עדיפה על זאת של הקרואטי. בזמן שז'יז'יץ' בעיקר מחכה שהגארדים יפעילו אותו, אנואקו קולע גם מחוץ לקשת עם אחוזים עונתיים של 30.2. מצד שני, הסנטר של הרצליה נחשב לשחקן בעל מזג חם שעושה הרבה עבירות, בעוד ז'יז'יץ' שקול יותר.