גולשת הגלים הישראלית ענת ליליאור נעלה הלילה (בין שבת לראשון) את היום הראשון של המשלחת הישראלית (או פתחה את היום השני, תלוי איך מסתכלים על זה) כשהתמודדה במסגרת הסיבוב הראשון בתחרות האולימפית, המתקיימת בטהיטי.
ליליאור סיימה במקום השני מתוך שלוש גולשות במקצה שלה, מה שלא הספיק לה כדי לעלות אוטומטית לסיבוב השלישי. אלופת העולם פעמיים, טיילר רייט האוסטרלית, ניצחה במקצה ועלתה אוטומטית. הלילה (00:12 בין ראשון לשני) תגלוש ליליאור בסיבוב השני, מעין מקצה מפסידות, ותנסה להמשיך הלאה.
1 צפייה בגלריה
גולשת הגלים הישראלית ענת ליליאור
גולשת הגלים הישראלית ענת ליליאור
תנסה לעלות שלב מתוך מקצה המודחות. ענת ליליאור
(Jerome BROUILLET / AFP)
ליליאור הגיעה לתחרות הזו מעמדת נחיתות. היא אינה נמנית עם סבב הגלישה המקצועני ממנו מגיעות הכוכבות הגדולות של הענף. כך למשל במקצה הלילה היא שובצה יחד עם רייט האוסטרלית, שזכתה כאמור פעמיים באליפות הסבב המקצועני. הגולשת השלישית במקצה הייתה סאנוה דמפל-אולין הקנדית, שגם היא אינה חלק מהסבב המקצועני - ואותה הצליחה ליליאור לעקוף.
רייט, שצברה את הניקוד הגבוה ביותר, העפילה כאמור אוטומטית לסיבוב השלישי, בעוד שתי הגולשות האחרות ימשיכו למקצה מפסידות, שם יזכו להזדמנות נוספת להתקדם בתחרות.
הסיבה לקיום תחרות הגלישה בטהיטי - אי בחסות צרפתית המרוחק מפריז 15,705 קילומטרים - היא שמדובר בעונה רגועה בחופי הים התיכון של צרפת, כזו שלא הייתה מספקת גלים ראויים לתחרות.
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)