באמת שלא רציתי לכתוב את הטור הזה. למי יש כוח אחרי עונה שחורה ללובשי השחור, להמשיך לדוש בנושא השיפוט. נראה שכל העוסקים בתחום הכדורגל יסכימו כי השיפוט במגרשים אינו אחיד, אינו מובן ואינו מוסבר לצופים. בנוסף, לא אחת אנו נתקלים בטעויות שיפוט ואף בלחשושים על צוותי VAR שאינם מתנהלים כפי המצופה מהם (פסילת הגול של תורג'מן מהפועל חיפה, הסבר? מישהו?).
גם השיפוט של אוראל גרינפלד במשחק של מכבי חיפה מול הפועל באר שבע לא היה חף מטעויות. לא מובן כיצד מאמן אליניב ברדה לא הורחק לאחר שהתערב במשחק, חטף את הכדור ומנע מחיפה לחדש את המשחק. זה "מקרה מהספר" להרחקת מאמן. וניתן לומר שהעברה של לופז, שבעט בכוונה ובעוצמה בברכו של שחקן חיפה, חייבה הרחקה ולא אזהרה.
1 צפייה בגלריה
אוראל גרינפלד
אוראל גרינפלד
אוראל גרינפלד
(צילום: EPA)
דווקא לעניין הרחקת אספרייה בצהוב שני, צרם לי לקרוא על ההתנפלות על השופט. מילא אנשי באר שבע, הכאב שלהם אישי ולא אובייקטיבי. מילא הטוקבקיסטים ברשת, שמלעיזים על חילופי שלמונים בין נשיא מכבי חיפה יעקב שחר לבין השופט הבינלאומי גרינפלד – כבר התרגלנו לשנאת המקלדת בחסות האלמוניות השפלה. אבל כעת פורסם שאיגוד השופטים "קבע" שההרחקה הייתה שגויה. בואו נעשה סדר. אספרייה הוזהר על ידי השופט וקיבל כרטיס צהוב. שניות לאחר מכן הוא הולך לשחקן חיפה, ופוגע בו ללא כדור. אין זה משנה אם הנגיחה חזקה, חלשה או בינונית (והרי טרם ציידנו את השופטים בדינמומטר למדידת עוצמת נגיחות).
שוב, לפי החוקה, פגיעה בשחקן יריב ללא כדור (ועוד כשהמשחק לא משוחק) דינה כרטיס אדום ישיר. אם כבר, גרינפלד היה רך בתגובתו לאספרייה. שחקן באר שבע התגנב מאחורי שחקן חיפה ונגח בו. זו פרובוקציה גלויה שהייתה עלולה להביא לתגובה של החיפאי ולהרחקתו – ומה אז היה איגוד השופטים אומר?
לסיום, בואו נקרא את תגובת איגוד השופטים כפי שפורסמה ב YNET: "הוועדה סבורה שהשופט טעה באופן המחמיר בו פירש את עוצמת הפגיעה של אספרייה. יחד עם זאת, אין להתעלם מההתנהלות הלא אחראית של אספריה, שבחר ללכת באופן יזום ולפגוע ללא כדור בשחקן יריב". גבירותי ורבותי – לקרוא ולצחוק, להתעצב ולבכות. לפי החלק השני של תגובת האיגוד, ההרחקה הייתה לא רק מוצדקת - אלא מתחייבת. השופט גרינפלד אכן לא התעלם, ופעל בהתאם לחוקה.
לעיתים נדמה שמתחת לפני השטח רוחשות רוחות לא טובות באיגוד השופטים, אשר עלולות לנבוע משיקולי אגו אישיים, חיסולי חשבונות, ואשר משפיעות על אופן תפקודו. ודי לחכימא. אם היינו עוסקים בסוסים ואורוות, זה היה הזמן המתאים לניקיון פסח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.