אחד הסיפורים הגדולים של המשלחת הישראלית הוא מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, אורן סמדג'ה, ששכל את בנו הבכור עומר ז"ל אשר נהרג בעזה, ונכח באולם (שבת) בזמן הקרב של ים וולצ'ק, שניצח את הקרב הראשון שלו (במשקל עד 60 ק"ג), אך הפסיד בשמינית הגמר לאלוף העולם והודח מהמשך התחרות. סמדג'ה הוא אומנם מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, אך לצד וולצ'ק נכח על המזרן מאמנו האישי - גולן פולק.
סמדג'ה התלבט רבות האם להצטרף לחמשת חניכיו בבירת צרפת. בסופו של דבר, לאחר מלאת 30 יום לנפילת בנו הודיע כי כי ייצא עם ספורטאי הנבחרת למשחקים האולימפיים, למרות הקושי המנטלי והכאב הרב שחווה בשבועות האחרונים. המדליסט האולימפי מברצלונה 1992, שמזוהה יותר מכל עם הדור הנוכחי, הגיע עם נבחרת שעבור מרבית חבריה זו תהיה שירת הברבור.
3 צפייה בגלריה
אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה
עמד לצדו של וולצ'ק. אורן סמדג'ה
(צילום: קובי קואנקס)
ההלוויה של עומר סמדג'ה
3 צפייה בגלריה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
סמדג'ה בהלווית בנו עומר ז"ל, לפני קצת יותר מחודש
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
עומר סמדג'ה ז"ל ואביו אורן סמדג'ה
עומר סמדג'ה ז"ל ואביו אורן סמדג'ה
עומר סמדג'ה ז"ל עם אביו אורן
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
בנוסף לוולצ'ק, ידריך סמדג'ה גם את ברוך שמאילוב (28.7, עד 66 ק"ג), טוהר בוטבול (29.7, עד 73 ק"ג), שגיא מוקי (30.7, עד 81 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (1.8, עד 100 ק"ג). הג'ודוקא מדברים על המוטיבציה לתקן אחרי הכישלון האישי בטוקיו, ולכך התווסף עכשיו הניסיון לגרום למאמן שלהם להעלות חיוך על שפתיו.
"בתוך כל הקושי והכאב אני יודע כי עליי לבצע את משימתי ומחויבותי אל מול פני העולם במיוחד בעת הזו", אמר סמדג'ה במהלך החודש האחרון כשקיבל את ההחלטה להצטרף לחניכיו. "אני מחויב בערך המצוינות, השאיפה להצלחה ולרוח הניצחון של הספורטאים שלי, הצוות המקצועי, איגוד הג׳ודו והנבחרת האולימפית כולה. "אנחנו נצא לתחרות בראש מורם, מתוך דבקות במטרה ורוח אחדות העם המחזקת תמיד ולבטח כעת".
סמדג'ה הוסיף: "משפחתי ואני מבקשים להודות לאלפים שהגיעו וחיזקו אותנו, קראו לי לצאת למשחקים, ומקיפים אותי ואת משפחתי באהבה וכוח בימים הקשים שעוברים עלינו, כאשר כל נים בגופי ונפשי חשים את הכאב והאובדן. עכשיו, נהיה מרוכזים במטרה כאשר מטרתנו - לצד הכאב האישי והקושי - להניף את דגל ישראל בגאון בבמה החשובה ביותר בעולם, והידיעה שכולכם מעודדים אותנו ומייחלים להצלחתנו".
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40