בית"ר ירושלים רחוקה שלוש נקודות מהקו האדום, אך החדשות הטובות יותר שהיא נראית הרבה יותר טוב מיריבותיה לתחתית הפועל ירושלים ומכבי פתח תקווה. היא גם הוסיפה לכך ניצחון 0:1 על מ.ס אשדוד במחזור הקודם. יוסי אבוקסיס ברח בזמן מבני יהודה הקורסת וממשיך לייצב את בית"ר, שלאט לאט הופכת להיות קבוצה שלו - היא סוף סוף למדה לנשוך ולשרוט לגרד את ה-0:1 ולעשות הכל בשביל נקודות.
בית"ר נלחמת על חייה, ואם היא תמשיך ככה היא גם תישאר. אחר כך יהיה אפשר להתחיל להתעסק בעונה הבאה. הגרלת המשחקים זימנה לה יריבה נוחה במיוחד: נוף הגליל שדי הרימה ידיים. היא רחוקה שלוש נקודות מחוף מבטחים, במקרה שלה נראה שהפער גדול יותר. בשבוע שעבר היא יצאה בנס עם 0:0 עם הפועל ירושלים, אך התיקו הזה לא מספיק לה. מתישהו היא צריכה לנצח אם היא רוצה להישאר. בשבת צפויה לה משימה קשה במיוחד.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. יצליח להשאיר את בית"ר בליגה?
(צילום: עוז מועלם)
למכבי פתח תקווה לא הגיעה נקודה מול הפועל חיפה בשבוע שעבר, אך השופטים טעו ולא אישרו שער שנראה חוקי של אלון תורג'מן. שום דבר לא עובד כמו שצריך אצל הקבוצה של ניר קלינגר, אך למזלה הומצא הפלייאוף התחתון - והיא תפגוש את מ.ס אשדוד שרוצה כבר ללכת לים. רק שהפסד עלול לסבך אותה קצת. אשדוד היא אחת מאכזבות העונה, רחוקה מאוד מהכדורגל הנפלא שהציגה בעונה שעברה. היא ממש רוצה שהעונה הזאת כבר תסתיים כי אין לה מה להרוויח, היא רק צריכה להיזהר שלא להסתבך. עם איך שמכבי פתח תקווה נראית - אשדוד יכולה להיות מאוד רגועה לקראת המשחק.
איזי שרצקי סיים את העונה עם תואר יוקרתי במיוחד: פרס ישראל. לקבוצה שלו לא מגיע העונה שום פרס, למרות ה-1:4 על הפועל חדרה במחזור הקודם. קריית שמונה תישאר בליגה אבל זאת לא עונה שהיא תרצה לזכור. אולי היא תסיים אותה בטעם טוב עם כמה ניצחונות. היא פוגשת את הפועל ירושלים שחייבת נקודות. האדומים שלטו במשחק מול נוף הגליל בשבת שעברה, אולם על שליטה בלבד לא מקבלים שלוש נקודות. בקושי אחת. האם הפועל ירושלים חייבת לנצח? ברור. האם היא תעשה את זה? סיכוי נמוך. האם היא מקבלת יריבה נוחה? ממש לא. בקריית שמונה בטח ינסו לשמח עוד יותר את הבוס שרצקי עם שלוש נקודות נוספות, שייתנו לו חשק להשקיע גם בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים. הרבה זמן זה לא קרה
(צילום: עוז מועלם)
הפועל חיפה כבר בלי ניצחון שמונה משחקים, הפועל חדרה נפרדה מקורצקי שעדיין עומד על הקווים. נראה ששתי הקבוצות היו מוותרות על המשחק הזה, אבל לצערן אין הרבה ברירות והליגה עוד לא הסתיימה. אפשר לקרוא למשחק הזה "משחק צמרת בפלייאוף התחתון", אבל הוא רק מדגים כמה שיטת הפלייאוף עקומה. הפועל חדרה רחוקה ארבע נקודות מבני סכנין הרביעית, אבל לא יכולה להילחם על המקום באירופה בעונה הבאה רק כי הליגה חולקה לשניים במחזור ה-26. למה? לכו תבינו.