ברבורה קרייצ'יקובה זכתה היום (שבת) בטורניר ווימבלדון אחרי ניצחון על ג'סמין פאוליני. אחרי הזכייה, קרייצ'קובה לא שכחה את המאמנת שלה, יאנה נובוטנה, שמתה אחרי מאבק במחלת הסרטן ב-2017. נובוטנה זכתה בווימבלדון ב-1998, והיום קרייצ'יקובה סגרה מעגל.
"יאנה הייתה הראשונה שהאמינה בי", אמרה קרייצ'קובה אחרי הניצחון, "היא אמרה שיש לי פוטנציאל גדול, ושאהפוך למקצוענית. לפני מותה, היא אמרה לי שאזכה בגראנד סלאם. זכיתי ברולאן גארוס ב-2021, אבל לא האמנתי שאעשה זאת בווימבלדון, כמו שהיא זכתה ב-1998. היא שינתה את חיי, כשהייתי נערה לא ידעתי אם אני צריכה להמשיך בקריירה או לפרוש, יאנה אמרה לי להמשיך בקריירה, והבטיחה שיהיו לי הישגים גדולים".
2 צפייה בגלריה
קרייצ'קובה
קרייצ'קובה
קרייצ'קובה חוגגת
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
2 צפייה בגלריה
ברבורה קרייצ'יקובה
ברבורה קרייצ'יקובה
עשתה את זה. ברבורה קרייצ'יקובה
(צילום: Ben Stansall / AFP)
"זה היום ההישג הכי גדול בקריירה שלי, ואולי היום הכי טוב בחיי", אמרה הצ'כית, "זאת פשוט הרגשה מדהימה לזכות בתואר הזה. לפני שבועיים, בסיבוב הראשון, היה לי משחק מאוד קשה. הייתי פצועה וגם חולה. אבל הצלחתי לנצח, עכשיו אני עומדת פה כאלופה - זה לא ייאמן. אין לי מושג איך עשיתי את זה. לא הגעתי לכאן בכושר טוב במיוחד. הרגשתי שאני צריכה להשתפר, הצלחתי לעשות זאת. התקדמתי במשחק שלי".
קרייצ'ובה הייתה פצועה ברוב 2024, המאזן שלה עד ווימבלדון עמד על שישה הפסדים לעומת שלושה ניצחונות בלבד השנה. "זאת הייתה שנה קשה מאוד", אמרה הצ'כית בת ה-28 שתקפוץ מהמקום ה-32 בעולם למקום ה-10.
מנגד, ג'סמין פאוליני רשמה הפסד שני ברציפות בגמר גראנד סלאם, אחרי שהפסידה בגמר רולאן גארוס לאיגה שוויונטק. היא רצתה להפוך לאיטלקייה הראשונה שזוכה בווימבלדון, אבל תסתפק בעלייה למקום החמישי בעולם. "היו חודשיים מטורפים, אני מודה על עצם העלייה לגמר. כילדה, צפיתי ברוג'ר פדרר זוכה בטורניר הזה ולא האמנתי שאגיע לפה. נהניתי מכל רגע כאן, היו שבועיים נהדרים שלא אשכח".
שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סיין
(באדיבות ONE)