פט מקאפי היה פעם בועט לא רע באינדיאנפוליס קולטס מה-NFL, אבל פרש אחרי שבע עונות בלבד והלך לעשות קריירה מצליחה הרבה יותר כפרשן, מגיש פודקאסט וטרול שהמריא עד לקבלת תכנית משלו ב-ESPN. לאורך העונה שעברה היה ארון רוג'רס, הקוורטרבק עטור התהילה של ניו יורק ג'טס, אורח קבוע בתכנית.
לרוג'רס היה הרבה זמן אחרי שסיים את העונה בפציעה כבר במשחק הראשון והמאוד מפומפם שלו עם הג'טס, אז הוא הגיע לתכנית של מקאפי לפרוס את משנתו הקונספירטיבית במבחר נושאים. הוא כמובן לא שכח להתלונן שוב ושוב על איך סותמים לו את הפה, בזמן שהוא לא סותם את הפה לשניה. פה ושם הם גם דיברו על הדבר האחד שרוג'רס היה טוב במיוחד בו, למעשה אחד הטובים אי פעם בתפקידו - פוטבול.
4 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
נכנס עמוק למחילת הארנב. ארון רוג'רס
(AP Photo/Eric Risberg)
4 צפייה בגלריה
ג'ימי קימל
ג'ימי קימל
"להאשים מישהו בפדופיליה זו לא הבעת דעה". ג'ימי קימל
(צילום: רויטרס)
לקראת סיום העונה, לגמרי משום מקום, אמר רוג'רס בתכנית כי הוא חושב שבמסמכי בית המשפט הקשורים לג'פרי אפשטיין, יופיע שמו של הקומיקאי ג'ימי קימל, מגיש תכנית הלילה של ABC ומנחה טקס האוסקר. כמובן שלרוג'רס לא הייתה שום הוכחה, הוא סתם כעס על כך שקימל חובט בו במונולוגים וזו הייתה דרכו לחסל חשבון. האשמות מופרכות בפדופיליה זו חציית כל הקווים וקימל איים בתביעה. מקאפי התנצל, רוג'רס לא ממש, וקימל החליט שאין לו כוח להתחיל הליך משפטי. במקום זאת הסתפק בפלטפורמת תכנית הלילה שלו כדי להתייחס לנושא ארון רוג'רס במלוא הרצינות:
"העניין עם אנשים כמו רוג'רס זה שבגלל שהם מאוד מצליחים ומוצלחים בתחום אחד, הם חושבים שהם חכמים במיוחד. הוא באמת בטוח שכיוון שיש לו את הכישרון לזרוק כדור, הוא גם יותר חכם מכל אחד. הרי למדנו במהלך הקורונה ששחקן שהתקבל למכללה על מלגת פוטבול ולא סיים ללמוד, הוא בכלל מומחה לאימונולוגיה. אני לא מאלה שחושבים שספורטאים לא צריכים להביע דעה, להיפך, כל אחד יכול וצריך להביע דעה, אבל להאשים מישהו בפדופיליה זו לא הבעת דעה, זו לא בדיחה וזה לא טראש טוק. כשאדם מפורסם במיוחד, שזכה בסופרבול ועשה פרסומות ומוכר לכולם, אומר דבר כזה, הרבה אנשים לא יציבים מאמינים לו. אני יודע את זה כי אני שומע מהאנשים האלה, אשתי שומעת מהם והילדים שלי שומעים מהם. עכשיו אנחנו שומעים מהם עוד הרבה יותר כי הם בטוחים שאני פדופיל".

בדרך לפוליטיקה?

כל זה קרה רק לפני חודשיים. היו תקופות בהן דבר כזה היה גורם לאדם בסדר גודל הפרסום של ארון רוג'רס בושה עמוקה, אבל באמריקה של דונלד טראמפ זה רק עוזר להפוך אותך לאטרקציה פוליטית. אז המועמד העצמאי, רוברט קנדי ג'וניור - בנו של בובי קנדי, אחיינו של הנשיא ג'ון קנדי, מתנגד חיסונים וחובב תיאוריות קונספירציה - שוקל לבחור ברוג'רס להיות סגנו.
קנדי יודע על ההחלטה שלו ב-26 במארס. נגיד שהוא בוחר ברוג'רס, מה זה אומר על העונה הקרובה של הג'טס? מחנה האימונים מתחיל ביולי ונמשך עד סוף אוגוסט. העונה הסדירה מתחילה בספטמבר. זה שיא הקמפיין של המועמדים לנשיאות. הבחירות עצמן מתקיימות ב-5 בנובמבר, שזה כבר ממש עמוק בתוך העונה. רק יום לפני פרסום הידיעה על כך שהוא מועמד להיות סגנו של קנדי, אמר רוג'רס, בלי למצמץ, כי הבעיה של ניו יורק ג'טס היא "הסחות דעת מחוץ למגרש".
4 צפייה בגלריה
ארה"ב רוברט פ' קנדי ג'וניור מועמד עצמאי ב בחירות ל נשיאות
ארה"ב רוברט פ' קנדי ג'וניור מועמד עצמאי ב בחירות ל נשיאות
חובב תיאוריות קונספירציות בעצמו. המועמד עצמאי לנשיאות ארה"ב, רוברט פ' קנדי ג'וניור
(צילום: EPA/ERIK S. LESSER)
4 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
כמעט אף אחד כבר לא זוכר שהוא היה קוורטרבק אדיר ואלוף סופרבול
(צילום: Ed Mulholland-USA TODAY Sports)
אף אחד לא באמת מאמין שאפילו רוברט קנדי יבחר ברוג'רס להיות סגנו במירוץ שהוא לא יכול לנצח (אם כי לפי הסקרים הוא יכול לגרום נזק לא קטן גם לג'ו ביידן וגם לדונלד טרמאפ), אבל בשלב הזה זו כבר לא הנקודה העיקרית. פרשן הספורט האמריקאי, קווין וויילדס, אמר השבוע: "חצינו את הרוביקון בעניין ארון רוג'רס. אין לי אפילו בדיחה על הדבר החדש הזה, אני מותש מהניסיון הבלתי פוסק שלו להשיג תשומת לב בכל מקום, חוץ מאשר מעל המגרש".
וכך, בגיל 40, כשהוא עדיין שחקן פעיל, כמעט אף אחד כבר לא זוכר שארון רוג'רס היה קוורטרבק אדיר, ארבע פעמים ה-MVP של העונה, אלוף סופרבול עם זרוע של תותח ויכולת לייצר ניסים על המגרש. לא, היום הוא ארון רוג'רס הקונספירטור שנשאב לפני שנים למחילת הארנב, ועכשיו כבר מאוחר מדי לצאת ממנו.
עוד הרבה לפני שהפך למכחיש חיסונים שסבור כי הממשלה מתקינה שבבים בצוואר של מתחסנים, נהג רוג'רס לספר על המפגש שלו עם עב"מים כבר ב-2005. אז זה נשמע בעיקר אידיוטי ולא מזיק - 'איזה קטעים עם ארון רוג'רס' - אבל בדיעבד זה קצת פחות משעשע כי עכשיו ברור שזרעי הנכונות להאמין לקונספירציות במסווה של 'חשיבה עצמאית' ו-'אני עושה את התחקיר שלי', בשלו לאדם שאומר דברים מסוכנים מאוד.
ביום רביעי דיווחה כתבת CNN, פאמלה בראון, על מפגש שהיה לה עם רוג'רס ב-2013. היא סיקרה אז את הדרבי של קנטקי, מירוץ הסוסים המיתולוגי, ובמסיבה שנערכה אחר כך הציגו אותה בפני רוג'רס, שהיה אז עדיין בשיאו עם גרין ביי פקרס.
כששמע שהיא עיתונאית ב-CNN, רוג'רס החל מיד לתקוף את התקשורת, ואמר לה שהטבח בבית הספר סנדי הוק בקונטיקט - שהתרחש כמה חודשים קודם ובו נרצחו 20 ילדים בגילאי שש-שבע ועוד ושישה מורים - היה למעשה עבודה של הממשל, והתקשורת לא מדווחת את האמת על כך. זה כבר לא עב"מים, זה אדם עם 4.5 מיליון עוקבים בטוויטר ושם מוכר מחוף לחוף שמשתמש בפלטפורמה שלו באופן מסוכן. עכשיו הוא חושב שהוא יכול להיות סגן נשיא ארה"ב, וזה לא נראה מוזר לאף אחד יותר.
פורסם לראשונה: 21:01, 15.03.24