טוהר בוטבול זכה הערב (שישי) במדליית זהב בגרנד פרי אוסטריה. הג'ודאי שמתחרה בקטגוריית המשקל של עד 73 ק"ג, שב לסבב העולמי אחרי פציעה ממושכת, והזכייה מהווה פיצוי לא מבוטל, אחרי ההדחה הכואבת בשלב המוקדם באליפות העולם בקטאר, רק לפני כשבועיים.
את יום הקרבות החל בוטבול עם ניצחון ב'איפון' בניקוד זהב בסיבוב השני על לוץ' מאייר הגרמני, המשיך עם ניצחון ב'וואזרי' בשמינית הגמר בניקוד הזהב על לוקאס רייטר האוסטרי, וברבע הגמר השיג ניצחון ב'איפון' על חסאן דוקאלי ממרוקו.
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
חוזר לפודיום. בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול והמדליה
טוהר בוטבול והמדליה
בוטבול והמדליה
(צילום באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
בחצי הגמר המשיך בוטבול במומנטום המצוין וגבר בניצחון ב'ווזארי' על פילפ ג'ובאנוביץ הסרבי, והעפיל לגמר - הראשון של בוטבול מאז אפריל 2021, אז זכה במדליית הכסף באליפות אירופה.
בקרב הגמר פגש את ראשיד ממאדלייאב האזרי, אלוף אירופה עד גיל 23 לשנת 2019. בוטבול וממאדלייאב האזרי הציגו קרב טקטי שנכנס עמוק אל תוך ניקוד זהב, עם שני עונשים לחובת כל אחד מהם.
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול והמדליה
טוהר בוטבול והמדליה
טוהר בוטבול והמדליה
(צילום באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
בתום 9 דקות של ניקוד הזהב ואחרי 13 דקות של התמודדות ספג האזרי את העונש השלישי לחובתו, שהעניק לבוטבול את מדליית הזהב השנייה בסך הכל בסבב העולמי, והראשונה מאז יולי 2019, אז עלה על ראש הפודיום בגרנד פרי זאגרב.
מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה: "טוהר סוחב פציעה לא קלה שהגבילה אותו בארבעה החודשים האחרונים, והוא חוזר לעצמו לאט לאט לאחר שעבר שיקום אצל הצוות הרפואי של נבחרות ישראל, שהצליח להעמיד אותו על הרגליים. ההישג היום הוא מדרגה בדרך למעלה, גאים בו".