5 צפייה בגלריה
אצילי, מיכה וגלזר
אצילי, מיכה וגלזר
השאלות הבוערות. אצילי, מיכה וגלזר
(צילום: עוז מועלם)
הדבר המעניין ביותר בעונת כדורגל, בהפרש עצום מכל היתר, הוא מי תזכה באליפות – בשביל זה הקבוצות עולות למגרש. לכן, למרות שהליגה נפתחה אתמול (שבת), היא בעצם תצא לדרך רק היום. שלוש טוענות לכתר – מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע – ושלושתן ייצאו הערב לדרך. מה צריך לקרות כדי שיניפו צלחת? הנה שלוש שאלות חשובות לכל אחת מהן.

מכבי חיפה

אצילי יהיה שחקן העונה?
אי אפשר לבחור אף שחקן אחר כמועמד המוביל לתואר האישי הגדול. למרות שהגיע באמצע העונה שעברה, אצילי היה השחקן היחידי בליגה שהגיע למספר דו-ספרתי של בישולים. גם עכשיו הוא נראה מצוין, יש שיגידו אפילו יעיל יותר מהעונה שעברה, וכמות השערים שלו צפויה לגדול באופן עצום. אם אצילי יעמוד בציפיות ממנו העונה, והן הכי גדולות שיש, הוא יהיה השחקן הטוב בליגה.
5 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
המועמד הטבעי לתואר שחקן העונה. אצילי חוגג
(צילום: גיל נחושתן)
מי ייכנס לנעליים של רוקאביצה?
אז אצילי יכול להגיע למספרים של רוקאביצה, או לפחות להתקרב אליהם, אבל הוא משחק בעמדה אחרת. לפניו עדיין צריך למלא איזה חוסר, כזה של מלך שערי הליגה בשנתיים האחרונות. הפעם, בניגוד לשנה שעברה, יש תחרות די שוויונית על עמדת החלוץ. לגודסוויי דוניו, שנשאר, הצטרפו דין דוד ובן שהר. מכבי חיפה צריכה שכל פעם אחד מהם יהיה בכושר טוב. כרגע נראה שדוד הוא זה שמקבל את התואר "ראשון מבין שווים".
איזה עופרי ארד נקבל?
למכבי חיפה יש מחליף טוב בכל עמדה, כמעט. בהגנה הסיפור מעט שונה. ארד לא שמר על רמה אחידה בעונה שעברה, אבל בפלייאוף, כששיחק מצוין, מכבי חיפה לא הפסידה וההגנה עלתה רמה. ארד היה פצוע לאחרונה וההגנה של חיפה לא הייתה מספיק טובה במשחקים באירופה. אפשר להעריך שבוגדן פלאניץ' יהיה בסדר ועכשיו ברק בכר צריך לקוות שהוא יקבל לידו את ארד המשופר.
5 צפייה בגלריה
עופרי ארד
עופרי ארד
חיפה רוצה את הגרסה המשופרת. עופרי ארד
(צילום: גיל נחושתן)

מכבי ת"א

איך יעבוד משחק הגובה?
רבות דובר עם כמות השערים שכבשו השחקנים שעזבו את מכבי ת"א הקיץ (לא פחות מ-35 שערים כאלה) ועל כך שמישהו צריך למלא את הבור. איך הוא יתמלא? נדמה שפטריק ואן לוון שם דגש על משחק הגובה. החלוץ החדש סטיפה פריצה הוא נוגח מצוין וכך גם עדן שמיר שעושה תנועה לרחבה מכיוון הקישור. משחק הראש הוא גם אחת התכונות המובילות של אוסמה חלאיילה. בקיצור, לוואן לוון יש תוכנית, נראה אם היא תעבוד.
האם גלזר יחזור לעצמו?
מי שהיה שחקן העונה לפני שנתיים ירד ברמתו בעונה האחרונה ומכבי ת"א נפגעה מכך, אבל לפחות לפי המשחקים באירופה עד כה נדמה שדן גלזר שוב בעניינים. הוא מתקל, מחלץ, מנהיג את הקבוצה מאחור ויכול להיות שיקבל גם יותר חופש התקפי העונה, כך לפחות נראה במשחקים האחרונים. אם גלזר יהיה הגלזר של האליפות האחרונה, מכבי ת"א תוכל לשחזר אותה.
5 צפייה בגלריה
גלזר חוגג
גלזר חוגג
מכבי ת"א צריכה את גלזר של עונת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
כיצד יתפקדו הישראלים בהגנה?
מכבי ת"א בונה בעיקר על שחקנים זרים בחלק האחורי ויש לה שלושה שחקני הרכב כאלה – אנריק סאבוריט, אנדרה ז'ראלדש ולואיס הרננדס – ועכשיו צריך לראות איך יתפקדו הישראלים לידם. לא מדובר רק בבלם הנוסף, שכבר לא יהיה איתן טיבי אלא מתן בלטקסה או עידן נחמיאס, אלא גם בשוער. דניאל פרץ בן ה-21 הוא השוער הפותח.

הפועל ב"ש

איך יסדר רוני לוי את ההתקפה?
לבאר שבע יש המון כישרון בחלק הקדמי, אבל לא ברור מי יוצב איפה. למרות כמות השחקנים הגדולה רק איתי שכטר הוא חלוץ מרכזי קלאסי, בעוד אחרים כמו יוג'ין אנסה, דנילו אספרייה ושגיב יחזקאל הם קודם כל שחקני כנף שאפשר להסיט למרכז. נדמה שהמקום של אנסה בצד שמאל מובטח בעוד המניות של אלטון אקולטסה בצד ימין התרסקו. דור מיכה ורמזי ספורי יכולים גם הם להיות חלק מהמשולש ההתקפי.
5 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
החלוץ המרכזי היחיד. שכטר
(צילום: באדיבות הפועל באר שבע)
מי ינצל את המסירות של מיכה?
דור מיכה חזר לליגה ולראשונה הוא לא ילבש צהוב, אבל למרות שצבע המדים שונה המסירות הן עדיין אותן מסירות. מיכה יהיה השחקן המרכזי בקישור ההתקפי ואם שחקנים אחרים יעשו תנועה טובה הוא יפטם אותם בכדורים. נדרש פה חיבור בין שחקנים.
איך יראה הקאמבק של הרוש?
אריאל הרוש כבר היה השוער הראשון של באר שבע, הוא גם היה השוער הראשון של רוני לוי באנורתוסיס, הוא גם היה השוער הראשון של הנבחרת, אבל אלה היו ימים אחרים. בשנה וחצי שקדמו לחזרתו לבאר שבע הופיע הרוש בשלושה משחקים בלבד במדי ניטרה מהליגה הסלובקית. צריך שוער טוב כדי להתמודד על אליפות ובאר שבע צריכה הרוש של פעם.