השחיינית אנסטסיה גורבנקו פתחה הערב (שבת) את הופעותיה בליגת השחייה הבינלאומית בנאפולי בצורה נהדרת כשקבעה שיא ישראלי של 2:20.11 דקות במשחה ל-200 מטר חזה (בריכות 25 מטר), והגיעה שנייה ב-200 מעורב אישי, משחה בו עקפה בין היתר את האלופה האולימפית מטוקיו.
השחיינית בת ה-18 לוקחת חלק בליגה זו עונה שלישית ברציפות כחלק מקבוצת לוס אנג'לס קרנט, אותה מוביל יועץ העל של איגוד השחייה דייויד מארש ובה חבר בצוות האימון גם המאמן הישראלי יהונתן קופלב. בהמשך העונה יצטרפו לליגה שני ישראלים נוספים, מירון חרותי ואנדי מורז.
1 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
עוד שיא לאוסף. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
גורבנקו פתחה את התחרות הראשונה שלה העונה עם שיפור של יותר משנייה וחצי לשיאה הישראלי של עמית עברי מ-2014, שעמד על 2:21.67 דקות. זהו גם שיפור של יותר משתי שניות וחצי לשיאה האישי. במשחה עצמו הגיעה גורבנקו רביעית וצברה חמש נקודות עבור קבוצתה, כאשר המנצחת הייתה לילי קינג האמריקאית עם 2:17.86 דקות.
לאחר מנוחה קצרה זינקה גורבנקו ל-200 מעורב אישי, והתחרתה מול כמה מהשחיינות הבכירות בעולם. גורבנקו נהנתה מפיניש מצוין בחתירה וסיימה כאמור במקום השני עם 2:07.26 דקות. מי שניצחה הייתה הבריטית אייבי ווד (רביעית בטוקיו) ושלישית, שש מאיות אחרי הישראלית, הייתה האלופה האולימפית יוי אוהשי.