טורניר הטניס היוקרתי ווימבלדון עומד בפני שינוי היסטורי: החל משנת 2025, שופטי הקו האנושיים יוחלפו במערכת אלקטרונית מבוססת בינה מלאכותית (AI). ההחלטה, שהוכרזה על ידי הוועדה המארגנת של הטורניר, מסמנת את סופו של עידן ותחילתה של תקופה חדשה בטניס המקצועי
טורניר ווימבלדון יטמיע מערכת "עין הנץ לייב" (Hawk-Eye Live) שתחליף את שופטי הקו האנושיים. מדובר בשינוי יתרחש לראשונה אחרי 147 שנה של שיפוט אנושי בקווים. "המערכת החדשה מבטיחה דיוק רב יותר בהחלטות השיפוט", נמסר מהמארגנים.
1 צפייה בגלריה
שופטת קו
שופטת קו
שופטת קו
(צילום: julian Finney/Getty Images)
זהו למעשה שדרוג רחב יותר של מערכת האתגר "עין הנץ" שהייתה בשימוש בווימבלדון מאז 2007. לשחקנים הותר לבקש בדיקות אלקטרוניות של כל קריאה שנויה במחלוקת במהלך מערכה.
החל מהשנה הבאה, שחקנים כבר לא יצטרכו לערער, כאשר קריאות קול אוטומטיות יישמעו בתוך עשירית שנייה מנחיתת הכדור מחוץ לתחום. מספר מצלמות משמשות למעקב אחר מסלול הכדור, כאשר מפעיל וידאו נפרד יושב מחוץ למגרש בחדר כדי לפקח על התהליך. ההחלטה הסופית תהיה של שופט הכיסא.
בעוד שהשינוי מבטיח דיוק מוגבר, יש החוששים מאובדן האלמנט האנושי המסורתי של הטורניר. כפי שצוטט בעיתון "הסאן": "אוהדי הטניס יודעים שווימבלדון זה שם נרדף לאותם גברים ונשים, לבושים בתלבושות ראלף לורן היקרות וקוראים 'fault'". עכשיו, כבר לא יהיו שופטים כאלה.