שחקני נבחרת ארה"ב חגגו ורקדו על הפרקט אתמול (שבת) אחרי הניצחון 87:98 על צרפת בגמר האולימפי והבטחת הזכייה במדליית הזהב בפעם ה-17 והחמישית ברציפות. כמו בחצי הגמר מול סרביה, גם הפעם האמריקאים קיבלו תצוגת שיא מסטף קרי, שקלע 24 נקודות, עם 8 מ-12 מעבר לקשת (17 מ-26 ל-3 בשני המשחקים האחרונים!), כולל ארבע שלשות מכריעות בדקות הסיום שלא הותירו למארחת סיכוי.
מספיק היה לראות את האמריקאים חוגגים עם דגלי הפסים והכוכבים בהתלהבות יתר, בכדי להבין עד כמה היה חשוב להם שלא להיכנס לרשימה השחורה של אתונה, אז הסתפקה ארה"ב רק בארד. הצרפתים יכולים להיות גאים בהופעה שלהם, כמו גם הכדורסל האירופי עם שמות כמו יוסיבלה, לסור וקורדנייה, שחקני יורוליג שהתמודדו לאורך כל הטורניר מול שחקנים מהליגה הטובה בעולם כשווים בין שווים.
2 צפייה בגלריה
קרי עם הדגל
קרי עם הדגל
היה גדול על צרפת. קרי עם דגל ארה"ב
(צילום: Michael Reaves/Getty Images)
בין עשרות האלפים שמילאו אתמול את האולם בברסי, היה גם לא מעט אבק כוכבים וסלבס, ביניהם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון. מחירי הכרטיסים על הפרקט הגיעו עד ל-17 אלף אירו, זאת כדי לראות את ההופעה האולימפית האחרונה של שחקנים כמו לברון ג'יימס שיחגוג 40 אוטוטו, קווין דוראנט וסטף קרי. מרבים הצופים היו כמובן צרפתים, שמשום מה חשבו שניתן יהיה להפתיע את נבחרת ארה"ב.
כנראה שהאתגר שהציבו הסרבים בפני האמריקאים נתן לצרפתים השראה, אבל הפעם הפערים, גם כשצומצמו בשלבים מסוימים של המשחק, היו מאוד ברורים. עצם העלייה של צרפת לגמר האולימפי היה הישג בפני עצמו. היא נבחרת פחות טובה מסרביה ולא באמת הייתה יכולה לנצח את ארה"ב.
מהרגע הראשון היה ברור מי בעל הבית האמיתי. הצרפתים אפילו לא הצליחו להטריל את ג'ואל, אותו הם מגדירים כבוגד אחרי שבחר לייצג את המדינה שעבר אליה בגיל 16 ולא את צרפת, למרות שהוא בכלל אמר שאם כבר, ההתלבטות שלו הייתה בנוגע לייצוגה של קמרון.

התמוגגות מקרי, היסטוריה לדוראנט

שתי תצוגות הענק של קרי בחצי הגמר ובגמר, בהם קלע במצטבר 60 נקודות, זיכו אותו בשבחים מקיר לקיר. בעקבות ההצגה וארבע הקליעות המדהימות בסיום המשחק, באתר 'יאהו ספורטס' נתנו את הכותרת: "קרי השכיב את צרפת לישון", גם בעקבות תנועת "ההרדמה" המזוהה עמו, בה הוא ושאר חבריו לנבחרת עשו שימוש אחרי הקליעה האחרונה.
לברון, שנבחר ל-MVP של הטורניר, אמר על כוכב גולדן סטייט: "ראיתי אותו עושה דברים כאלו בעבר, רק במדים אחרים. זה נחמד להיות בצד שלו ברגעים כאלה. יש רגעים שאתה פשוט נדהם מהכישרון שלו. זה משוגע. כשהוא בכושר הזה אתה יודע שאתה פשוט צריך לייצר עצירות בהגנה, והוא כבר ימצא את הדרך לקלוע. צריך פשוט להמשיך לתת לו את הכדור ולצפות בו עובד".
2 צפייה בגלריה
קרי ולברון
קרי ולברון
"השכיב את צרפת לישון". קרי ולברון
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
על הזכייה בזהב אמר קינג ג'יימס: "זה רגע גדול עבור הנבחרת. לא חשוב מה עברנו, נשארנו בגישה של 'להרוג'. כולנו הגענו לכאן עם מטרה משותפת ודאגנו לעמוד בה".
בתוך כך, דוראנט עשה היסטוריה כשהפך לשחקן הכדורסל הראשון בתולדות הנבחרת האמריקאית שזוכה בארבע מדליות זהב. כוכב פיניקס הדיח מהפסגה את כרמלו אנתוני, שזכה בשלוש. דוראנט זכה בזהב עם ארה"ב ב-2012, 2016, 2021 ואתמול הייתה הזכייה הרביעית.
"הוא אחד השחקנים הכי גדולים אי-פעם. היכולת שלו והרזומה שלו מוכיחים את זה", אמר עליו לברון. "זה לא משנה אם אתם אוהבים אותו או שונאים אותו, כשרואים אותו משחק, עם היכולת שלו והנתונים הפיזיים שלו, אי אפשר להתכחש לכך שמדובר בשחקן לא מהעולם הזה".
איילת זוסמן מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית לאחר הזכייה במדליית הכסף
(צילום: עוז מועלם)