המשחקים הפרלימפיים האירופיים, אמסטרדם: נדב לוי מאילן ר"ג ניצח 3:4 שחקן פורטוגלי ועלה לגמר אליפות אירופה בבוצ'יה. בדרך לחצי הגמר ניצח נדב יריב הולנדי בתוצאה 1:4.
הגמר יתקיים בשבת שם יפגוש נדב (מקום 14 בעולם) את השחקן הסלובקי (מקום 11 בעולם). המשחק יתקיים במגרש פתוח במרכז העיר רוטרדם.
2 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
"אין חצי גמר קל". לוי
(צילום: רן בולוטין)
נדב אמר בעקבות ההעפלה: "אין חצי גמר שהוא קל, אבל בסוף הכל נופל על הדברים הקטנים, הכי קטנים, על כדור אחרון, כדור אחד". מ"מ יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, הוסיף: "ענף הבוצ'יה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה בזכות השקעה והתמדה של הספורטאים והצוותים המקצועיים. אנחנו גאים בכם".
בת אל ברייטמן הכהן מאילן חיפה פגשה במשחק האחרון בשלב הבתים את השחקנית הפורגטוגלית במשחק שהסתיים בתוצאה: 1:8 לבת אל, שהעפילה מהמקום הראשון בבית לשלב חצי הגמר. בחצי הגמר פגשה בת אל, המדורגת 24 בעולם, שחקנית פולניה המדורגת 9 בעולם והפסידה ל-94 בתוצאה: 2:3. בשבת תתמודד בת אל על מדליית הארד.
2 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
(צילום: רן בולוטין)
אורית קלנר מספיבק רמת גן ניצחה שחקנית צ'כית 1:5 וסיימה את אליפות אירופה במקום השלישי בשלב הבתים. גרשון חיימוב מאילן חיפה פגש בשלב רבע הגמר את השחקן הצ'כי במשחק שהסתיים בהפסד 1:8. המאמנת של נבחרת הבוצ'יה היא אורנה וייסבך.
בוצ'יה הוא ענף ספורט המיועד לאנשים עם מוגבלות קשה. חוקי המשחק מזכירים את חוקי הפטנק. מטרת המשחק לקרב את הכדורים אל כדור המטרה הלבן, אותו ממקם השחקן על פי שיקול דעתו, בכל נקודה במגרש.
בתחרויות הטניס בכיסאות גלגלים בדרגת האופן, אדם ברדיצבסקי המדורג 30 בעולם, חבר אילן רמת גן, נוצח ברבע הגמר על ידי בן ברטם (18 בעולם) 2:0. מאמנו עופר סלע. חברו למועדון סרגי ליסוב, שמתאמן אצל עופרי לסרי, נוצח באותו שלב על ידי טניסאי מהולנד 2:0.