זה אף פעם לא נעים לראות מאמן שהולך הביתה. אבל הפעם? נראה כי הפיטורים של יאניס ספרופולוס לא יובילו לדבר. למה? כי חוץ מהמאמן, הכל רקוב במכבי ת"א. נכון - מעבר לכישלון של המועדון הצהוב העונה ביורוליג ובגביע, נראה כי ליאניס לא היה העונה את הטאץ'. אבל האם הוא הבעיה היחידה? אז זהו שלא. ארצה לחלק את הבעיות לשלוש: מנהל קבוצה, פרנצ'ייז פלייר והנהלה. האם יש פתרון לכל זה? עוד נגיע לשם.
נראה שהתפקיד בו זזים הכי הרבה אנשים בקבוצה בשנים האחרונות זה המאמן, למרות שיאניס שינה את ממוצע המאמנים השנתי שהלך וירד. אבל מי לא זז? ניקולה וויצ'יץ'. תארו לכם מצב של מנהל תפעולי שנכשל שנה אחרי שנה. האם הייתם משאירים אותו בתפקיד? הסיבה היחידה שבגללה ניקולה נשאר (לכאורה) היא כי יש לו תמונה של שמעון מזרחי מחייך. כי אחרת, באמת אין לי מושג איך הוא עוד מנהל. מועדון כמו מכבי אמור להביא שחקנים אחרי שעברו סקאוטינג שעובד על פי הדרך של מנהל המועדון. האם יש דבר כזה? לא נראה ככה.

1 צפייה בגלריה
ספרופולוס מאוכזב ממה שהוא רואה
ספרופולוס מאוכזב ממה שהוא רואה
ספרופולוס
(צילום: EPA)

אני אישית לא זוכר דמות כל כך דומיננטית במכבי מאז אנתוני פארקר או שאראס. כן, היו שחקנים כמו טייריס רייס, דייויד בלו ואחרים. אבל לאף אחד לא היה את הגב הדומיננטי שיש לסקוטי ווילבקין. גילוי נאות, אני לא מחבב את סקוטי מאז המשחק הראשון שלו במכבי. לאורך השנים היו רכזים כאלה ואחרים שהייתה להם את מחלת הכדררת, מאלה שלא משחררים את הכדור. אותם שחקנים כמו רייס או ביינום היו מנהיגים, מה שאני לא יכול להגיד על סקוטי. גב לא מובן לשחקן שלא מביא תוצאות אלא רק כישלונות. שחקנים כמו רייס נחתכו עקב עניין כספי, רק מזכיר שטייריס הביא גביע אירופה. סקוטי? שיר אוהדים מדבק ומעבר לזה כלום.
הנהלת מכבי פעלה בעבר בנחישות ובמהירות כאשר דברים לא עבדו, אבל התחושה כיום שהיא הכל טוב, הרי הקהל ממשיך להגיע. לא שמעו קולות והמשיכו כרגיל. האם לחפש פרסונה אחראית עד תום העונה או להתחיל תהליך חדש? לא לא לא, אומר שמעון. הם ממנים את אבי אבן כדי להמשיך ולבזות את המועדון. הגיע הזמן של הנהלת מכבי לזוז הצידה ולתת את המושכות לצעירים, לשכוח מכל השטויות שבם מתעסקים בהם כיום ולהתחיל אשכרה לנהל את הקבוצה.
דיברתי מקודם על פתרון, ומה הוא? מכבי צריכה לחשוב קדימה ולהחתים מאמן בעל ניסיון שהקהל יאהב אותו, (כחכוח בגרון, עודד קטש). כן, מאז הקמפיין הקודם של עודד הוא התבגר, גדל, התפתח והפך למאמן הישראלי הטוב כיום בארץ. הגיע הזמן של עודד לחזור למקום ממנו הגיע.
אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.