אחד מהשינויים שתביא עמה ליגת האלופות מודל 2024/25 הוא לא רק הגדלת מספר המשתתפות בטורניר, אלא גם המועדונים הצנועים ביותר שיענדו את פאץ' הכוכבים לראשונה אי פעם וביניהן ברסט, בולוניה וג'ירונה. כל השמות הללו עושים תיאבון למועדון צנוע ופשוט הרבה יותר שמגיע אי שם מסקנדינביה הרחוקה, הלא הם הצהובים-שחורים של בודה/גלימט מנורבגיה, שבשנים האחרונות הצליחו לעשות קמפיינים נהדרים במיוחד באירופה ובפרט במפעל השלישי בטיבו, הקונפרנס ליג, בו הגיעו לשלב רבע הגמר.
בודה גלימט הצנועה הוקמה בשנת 1916, וקפצה למגרש של הגדולים בזירה האירופית ב-1976/77 כאשר הודחה מול נאפולי בגביע המחזיקות המנוח. המפעל אשר היה בין הגדולים באירופה הפגיש בכל פעם את החבורה בצהו-שחור מול יריבה אחרת, לעיתים אימפריה ולעיתים גם לא, אך בכל הניסיונות של בודה להעפיל לשלב הבא (ביניהם גם עברה את בית"ר ירושלים ב-1996) לא השכילה הקבוצה הנורבגית להגיע לשלב בתים כלשהו, בטח שלא להתקדם יותר מדי בגביע אופ"א שלא הכיל בתים אלא רק סיבובי נוקאאוט.

1 צפייה בגלריה
קספר יונקר חוגג
קספר יונקר חוגג
בודה גלימט
(צילום: AFP)

החל מ-2004 נפרדה הקבוצה מאירופה למשך 16 שנים, שאחריהן הקבוצה שחוותה בתווך ירידות ליגה חזרה בענק. בעונת 2021/22, שנה אחרי ששיחקה במוקדמות הליגה האירופית, הצליחה בודה להעפיל לשלב הבתים של הקונפרנס ליג ובין היתר ניצחה בתוצאה 1:6 את רומא האדירה, וסיימה את הבית במקום השני ומשם הגיעה עד לרבע גמר המפעל, כאשר היא מדיחה בדרך את סלטיק ואלקמאר. עונה לאחר מכן הייתה בודה גלימט מרחק נגיעה מליגת האלופות, אך כישלון מול דינמו זאגרב החזקה והמנוסה גרם לנורבגים להסתפק רק בשלב הבתים בליגה האירופית.
עכשיו, לאחר שהיא כבר די משופשפת וצברה רקורד לא פחות מיריבות חזקות ומנוסות ממנה, תפגוש ביום שלישי הקרוב בודה את האימפריה הסרבית, הכוכב האדום בלגרד, שרוצה מקום בשלב הליגה של הצ'מפיונס, אך גם לנורבגים הצנועים יש את אותו הרצון להיות שם ובשביל זה, יהיו חייבים הצהובים שחורים להתעלות ברגע האמת ולהגשים את חלום ליגת האלופות.