אחרי שהפועל הבקיעה שני שערים ונראה היה שאולי סוף סוף נראה דרבי תל אביבי אדום, למכבי היו תוכניות אחרות וסיימה ב-2:4, עוד ניצחון שצבע את העיר בצהוב.
בעצם, הפעם האחרונה בה הפועל ניצחה בדרבי הייתה ב-26.4.14 בתוצאה 1:3. כבשו להפועל עומר דמארי וגילי ורמוט, שכבר מזמן תלו את הנעליים, את השער השלישי הוסיף דגני שמשחק בימים אלו בבית"ר, מכבי צימקה את התוצאה עם שער של מי אם לא ערן זהבי. מאז אותו משחק הפערים בין הצד הצהוב לאדום רק הלכו וגדלו, והוכחה לכך היא שמאז אותו דרבי מאזן המשחקים בכל המסגרות (ליגה,גביע המדינה וגביע הטוטו) עומד על 15 ניצחונות למכבי ו-8 תוצאות תיקו עם הפרש שערים 8:50). בשביל מכבי מדובר בשיא מועדון חדש לרצף משחקים ללא הפסד מול כל יריבה אחרת בליגה, ובשביל הפועל זה בדיוק ההפך הגמור.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי בדרבי
(צילום: עוז מועלם)

פעם דרבי תל אביבי היה דרבי משובח, משחק צמוד, קצבי, ענייני, צמוד משני הצדדים, ועכשיו הדרבי הזה כל כך חד צדדי שבשביל מכבי, הפועל היא יריבה בהזמנה. אני משוכנע שרבים בכדורגל הישראלי לא האמינו שאי פעם הדרבי התל אביבי יהיה כל כך חד צדדי במשך עשור שלם. בנוסף לכך, לא רק שמכבי המשיכה לנצח בדרבי, אלא גם להגיע לשיאים חדשים שלא בהכרח רואים במשחקי דרבי בישראל ובכלל בכדורגל בעולם.
דוגמה לדבר: ה-0:5 בדרבי הראשון של העונה הוא כבר הפעם הרביעית בהיסטוריה בה מכבי מנצחת בתוצאה כזאת את הפועל, ושלוש מהן הגיעו בשש השנים האחרונות (בעונת 1969/1970, בעונת 2016/2017 ובעונת 2021/2022). הפועל לעומת זאת אף פעם לא ניצחה בתוצאה כזאת. זה יישמע שאולי אני מגזים, אבל אם ניקח רצף ארוך שכזה מול קבוצה שבמקום הראשון בטבלה לבין קבוצה שנמצאת בתחתית, כלל לא בטוח שנראה רצף שלילי כזה ארוך.
בנוסף לכל זה, אני רוצה להגיד כל הכבוד לערן זהבי, שאחרי הצמד בדרבי האחרון הפך למלך שערי הדרבי התל אביבי בכל הזמנים עם 14 שערים (12 במכבי ו-2 בהפועל). בנוסף לכך, הוא העלה את עצמו למקום ה-9 בטבלת מלכי השערים של ליגת העל בכל הזמנים עם 156 שערים, כשהוא רחוק 50 שערים בלבד מהמקום הראשון שבו נמצא אלון מזרחי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.